Záleží na tom, čo je obsahom rozhovoru zamestnancov. Kým preberanie milostného života a osobných záležitostí s kolegami nie je na škodu produktivite práce, ohováranie vedenia a kolegov ju naopak znižuje. Šírenie negatívnych správ o vedení a kolegoch totiž nastoľuje medzi zamestnancami cynickú klímu.
Cynická nálada znižuje produktivitu práce a zhoršuje pracovnú morálku všeobecne. "Kým preberanie milostného života a plánov na víkend je na pracovisku v poriadku a môže vzťahy podporovať, ohováranie firemnej politiky a vedenia by malo byť potláčané," tvrdia psychológovia zo Salfordskej univerzity.
"Cynizmus vedie k negatívnym postojom voči organizácii a manažmentu. Zamestnanci veria, že ich manažéri nemajú dosť integrity a využívajú ich čas a úsilie. Stále pribúdajú štúdie, ktoré dokazujú, že cynizmus je najväčšou prekážkou firemného úspechu, produktivity a manažmentu zamestnancov," vysvetľuje profesor Kirk Chang.