Lietadlo smerovalo z Dubaja do ruského Rostova na Done. K tragickej nehode došlo v sobotu nadránom, keď sa nič netušiaci cestujúci pripravovali na pristávanie na ruskom letisku a v letiskovej hale na nich už nedočkavo čakali ich najbližší
Podľa zverejnených informácií sa Boeing 737 po prvom neúspešnom pokuse o pristátie pokúsil o opakované dosadnutie. Ani to sa však nepodarilo a lietadlo narazilo krídlom o zem a následne explodovalo. Po nešťastí prišlo na miesto viac ako 80 záchranárov, ktorým sa naskytol hrôzostrašný pohľad na trosky stroja a časti ľudských tiel rozmetaných po okolí letiska. Náraz bol taký silný, že podľa ruských úradov nemalo 55 cestujúcich a sedem členov posádky žiadnu šancu na prežitie.
Mohlo za pád počasie?
Zatiaľ nie je potvrdené, čo nehodu spôsobilo, no pravdepodobnou príčinou mohla byť zlá viditeľnosť či silný bočný vietor. Vylúčená však stále nie je ani technická príčina či chyba pilota. Stoj riadil Aristos Sokratous (35) z Cypru, ktorý sa podľa leteckej spoločnosti oženil len pred necelým rokom. Podľa televízie CNN pilot nehlásil problémy ani stav núdze. „Modlíme sa za rodiny a každého, koho táto tragédia zasiahla. Hneď ako budeme mať informácie o príčinách nešťastia, uverejníme ich,“ uviedol vo vyhlásení hovorca spoločnosti FlyDubai Ghaith Al Ghaith pre televíziu CNN. Po páde lietadla odvolala spoločnosť FlyDubai tri ďalšie linky do Rostova. Informáciu o náleze čiernych skriniek zatiaľ úrady neuviedli.
Kapitán Boeingu 737 Peter Švec o havárii:
Evidentným faktorom, ktorý tam hral úlohu je počasie. Vyskytlo sa niekoľko poveternostných nebezpečných javov. Silný nárazový vietor so strihom vetra, čiže náhlym znižovaním a zvyšovaním rýchlosti a silnou turbulenciou. Druhý jav je, že bolo pod nulou, mohla tam byť námraza vo vzduchu. Pilot mal pri prvom priblížení problémy a preto musel urobiť opakované priblíženie. Pri druhom priblížení podmienky ostali, napriek tomu pokračoval v pristávaní. V poslednej etape mohla byť riaditeľnosť lietadla znížená, čo mohlo byť spôsobené námrazou a mohli byť zablokované kormidlá plus do toho ešte silný nárazový vietor. Lietadlo tak bolo neriaditeľné a dostalo sa do pádu. Posledným prípadom mohlo byť aj rozhodovanie posádky, evidentne pilot nekonal tak, ako by konala väčšina profesionálov.
Najväčšie letecké tragédie za posledné dva roky
Záhadné zmiznutie
Počet obetí: 239
Lietadlo spoločnosti Malaysia Airlines, ktoré letelo z hlavného mesta Malajzie Kuala Lumpur a smeroval do Pekingu, sa po pár hodinách letu záhadne stratilo. Napriek rozsiahlemu pátraniu sa stroj nepodarilo nájsť a jeho osud je dodnes záhadou.
7. marec 2014
Zostrelenie
Počet obetí: 298
Boeing 777, ktorý smeroval z Amsterdamu do Kuala Lumpuru, zostrelil raketový systém Buk ruskej výroby nad Ukrajinou. Podľa výsledkov vyšetrovania, keď bola raketa meter vzdialená od kokpitu, vybuchla a šrapnely z nej poškodili najskôr prednú časť lietadla. Kokpit sa následne od lietadla oddelil a stroj dopadol do poľa.
17. júl 2014
Samovražda
Počet obetí: 150
K tragédii lietadla spoločnosti Germanwings došlo po tom, ako sa po odchode hlavného pilota na toaletu kopilot Andreas Lubitz (28) zamkol v kokpite. Lubitz následne nasmeroval stroj k zemi a narazil do francúzskych Álp. Podľa vyšetrovania trpel Lubitz psychickými problémami a svoj čin si dôkladne naplánoval.
24. marec 2015
Teroristický útok
Počet obetí: 244
Lietadlo spoločnosti Metrojet vybuchlo krátko po štarte z letiska Sharm el-Sheikh v Egypte. K činu sa prihlásili teroristi daeš. Vyšetrovanie túto možnosť potvrdilo, stroj vybuchol po odpálení bomby so silou 1 kg TNT.
31. október 2015