Pri tragédii zahynulo všetkých 150 osôb na palube. Nedávno zverejnená záverečná správa z vyšetrovania potvrdila, že pilot lietadla sa liečil s psychickými problémami a nehodu stroja spôsobil úmyselne.
Let číslo 9525 nemeckých aeroliniek Germanwings, filiálky spoločnosti Lufthansa, štartoval 24. marca 2015 zo španielskej Barcelony v 10:01 SEČ s 26minutovým oneskorením a mieril do nemeckého Düsseldorfu. Nad Francúzskom začalo lietadlo náhle klesať a v 10:41 SEČ narazilo do horského masívu Massif des Trois-Évêchés v južných Alpách medzi obcami Le Vernet a Prads-Haute-Bléone.
Všetkých 150 osôb na palube pri nehode zahynulo. Posádku tvorili dvaja piloti a štyri letušky. Zo 144 cestujúcich bola väčšina Nemcov (72) a Španielov (51). Deň pred nehodou bolo lietadlo na letisku v Düsseldorfe niekoľko hodín odstavené kvôli problému na dvierkach čelného podvozku.
Z prvej čiernej skrinky, nájdenej v deň nehody, vyplynulo, že kapitán Patrick Sondheimer (36), skúsený pilot (s Airbusom A320 mal nalietaných 6000 hodín), odišiel asi desať minút pred pádom na toaletu; nastavený bol autopilot na výšku 11 600 metrov nad morom. Vzápätí začal stroj klesať - počas ôsmich minút do 2000 metrov. V 10:32 sa o kontakt snažili dispečeri, ale neúspešne. Nato bolo počuť, ako sa kapitán márne snaží dostať do kokpitu - naliehavé výzvy pilotovi (Preboha, otvor tie dvere!) a rany (asi chcel dvere rozbiť sekerou).
Z druhej čiernej skrinky, nájdenej v ťažko prístupnom teréne havárie po týždni, sa zistilo, že druhý pilot, zamknutý v kabíne, použil autopilota k navedeniu lietadla na klesanie do asi 30 metrov a potom menil nastavenie na vyššiu rýchlosť - do horského masívu narazilo lietadlo rýchlosťou asi 700 kilometrov za hodinu. Pilot nevyslal núdzový signál a tesne pred nárazom dýchal.
Z vyšetrovania nemeckej a francúzskej prokuratúry vyplynulo, že druhý pilot Andreas Günter Lubitz (27) mal spôsobiť pád lietadla zámerne. Na deň nehody mal práceneschopnosť od lekára, ktorú našla polícia u neho doma roztrhanú. Univerzitná klinika v Düsseldorfe potvrdila, že Lubitza liečila nedávno pred nehodou, ale nie kvôli depresiám.
Psychické problémy ale Lubitz mal. Spoločnosť Lufthansa priznala, že jej leteckú školu v roku 2009 sám informoval o problémoch s ťažkými depresiami potom, čo na niekoľko mesiacov prerušil výcvik. K Germanwings nastúpil Lubitz v septembri 2013 a v čase nehody mal nalietaných 630 hodín.
Pred osudným letom Lubitz podľa nemeckej prokuratúry hľadal na internete informácie o samovraždách a zabezpečenie dverí kokpitu, čo bolo zistené na pilotovom tablete. Po nehode niektoré aerolinky nariadili, aby boli v kokpite vždy najmenej dvaja ľudia; niektoré spoločnosti, vrátane ČSA a firmy Travel Service, toto pravidlo dodržiavali už skôr. Podobný pokyn ako dočasné odporúčanie vydala po nehode aj Európska agentúra pre bezpečnosť civilného letectva. V USA Federálny úrad pre letectvo prítomnosť dvoch ľudí v pilotnej kabíne nariaďuje.
V záverečnej správe z vyšetrovania, zverejnenej minulú nedeľu, francúzski vyšetrovatelia odporúčajú zabezpečiť, aby lekári informovali letecké spoločnosti v prípade pilotov, ktorých zdravotný stav by mohol komplikovať riadenie lietadla, a aby doktori v týchto prípadoch nemuseli dodržiavať lekárske tajomstvo. Experti totiž potvrdili, že nemecký kopilot sa liečil s psychickými problémami a že zrútenie stroja spôsobil úmyselne.