Magistrát totiž až teraz zistil, že do projektu Nosného systému MHD zabudli zapracovať zastávku oproti Manderláku. Mohli sme ju zaplatiť z eurofondov, teraz to bude musieť utiahnuť mestská kasa.
Štandard je, že sa električkové zastávky budujú približne každých 400 m. V smere z Obchodnej ulice k Štúrovej je však vzdialenosť medzi zastávkami oveľa dlhšia, preto sa magistrát rozhodol vybudovať zastávku pri Manderláku. Upozornil na to Denník N. Magistrát vidí kameň úrazu v predošlom vedení. „To, prečo táto zastávka nebola zakomponovaná do projektu, je otázka na bývalé vedenie mesta, ktoré projekt pripravovalo,“ uviedla Ivana Skokanová, hovorkyňa magistrátu. Keďže projekt, v rámci ktorého sa postavila celá trať petržalskej električky, nerátal so zastávkou na Štúrovej, jej výstavbu musí zaplatiť mesto. „Na vybudovanie zastávky máme narozpočtovaných 200 000 €. Vysúťažili sme spoločnosť IPOS, ktorá teraz pripraví konkrétny projekt,“ informuje Skokanová, ktorá však termín vybudovania zastávky nepozná.
Anketa: Čo hovoríte na výstavbu novej zastávky?
Alžbeta (22), študentka, Bratislava:
- Asi vedia, prečo zastávku idú postaviť a nebude to zbytočné.
František (21), študent, Bratislava:
- Mňa to veľmi neovplyvňuje, keďže chodievam túto trasu peši.
Marta (68), dôchodkyňa, Bratislava:
- Voľakedy tu bola zastávka, ale myslím si, že sa to nehodí. Keď ju už chceli postaviť, mali tak urobiť, keď robili Štúrovu, ktorú asi nikdy nedokončia.