Novinka je, že architekti nechcú
dopravu zaviesť pod
zem, ako to žiadali v minulosti
poslanci. Naopak, pre návštevníkov
Auparku bude slúžiť
podzemný tunel a jeden
mostík na bezpečný prechod
cez cestu. Hoci už existuje
riešenie automobilovej dopravy
v tomto azda najväčšom
dopravnom uzle mesta, spoločnosť
HB Reavis Group ešte
chce rokovať s odborníkmi.
„Rátame, že približne 24 mesiacov
potrvá príprava projektu
či vybavovanie územného
i stavebného povolenia. Samotná
výstavba potrvá ďalšie
dva roky,“ uviedol zástupca
spoločnosti Richard Vilkus.
Nová štúdia poskytuje viac
priestoru pred vchodom do
Auparku, kde sa ráta s organizovaním
koncertov či trhov.
Súčasťou obchodno-zábavného
centra má byť aj
viac ako tisíc parkovacích
miest vo dvoch podzemných
poschodiach. Chýbať by nemali
kaviarne, kiná, obchody
a vo výškovej budove
kancelárske priestory.
Košice: Takto bude vyzerať Aupark
KOŠICE - Aupark v Košiciach zamestnal aj londýnskych
architektov. Najaktuálnejšiu štúdiu pripravila
tamojšia spoločnosť Benoy. Budova v ich podaní sa má
prispôsobiť historickému centru Košíc. Aupark by mal
stáť zhruba 2,5 miliardy Sk a Košičania si naň počkajú
približne štyri roky.