V súvislosti s plánmi manažmentu dopravného podniku a snahou do budúcnosti stabilizovať personálnu situáciu to uviedol generálny riaditeľ a predseda predstavenstva DPB Milan Urban. "Chystáme sa osloviť študentov, ktorí môžu mať v niektorých študijných odboroch relatívne problematický štart do života a uplatnenie," rozviedol myšlienku Urban. DPB chce študentom ponúknuť možnosť získať kvalifikáciu na šoférovanie električiek. "Či s nami ostanú len počas štúdia, alebo ostanú natrvalo, je samozrejme predčasné povedať, budeme sa snažiť o to, aby s nami vydržali čo najdlhšie," uviedol.
DPB sa inšpiruje príkladom z Brna, ktorého dopravný podnik takúto možnosť dlhodobej brigády vysokoškolákom ponúkol, pričom sa tiež inšpiroval zahraničím. Na štvrtkovom stretnutí s médiami riaditeľ DPB priznal, že počet vodičov dopravcu nie je optimálny. "Aby sme dokázali vypravovať bez výpadkov z titulu nedostatku personálu, potrebujeme o 30 vodičov viac. A na to, aby sme odstránili nadčasovú prácu úplne na nulu, by sme potrebovali viac ako 150 vodičov," uviedol. Zdôraznil zároveň, že tento problém nevznikol "zo dňa na deň". "Je to problém, s ktorým DPB zápasil už v minulosti a bol dlhodobo zanedbávaný," skonštatoval.