Po výsledkoch vyšetrovania nehody z Melbourne sa ani niet čo čudovať: Alonso narazil do bariéry s preťažením 46 G! Štyridsaťšesťnásobné preťaženie znamená, že Španielovo 65-kilogramové telo vážilo v momente nárazu takmer tri tony. Pre porovnanie, piloti stíhačiek znášajú počas niekoľkých sekúnd preťaženie 8 – 9 G, v efjednotke je v rýchlych zákrutách bežné preťaženie 4 – 5 G.
Alonsov náraz do bariéry bol taký silný, že zničil aj extrémne stabilnú uhlíkovú sedačku pilota, ktorá sa zlomila v oblasti ramien. V momente nehody s Estebanom Gutierrezom mal Alonsov monopost rýchlosť 307 km/h a po krátkom kontakte s ochranným múrom letel vzduchom 48 metrov, dvaapolkrát sa prevrátil a skončil v bariére.
Z motora ani podvozka sa tímu toho veľa nepodarilo zachrániť. Bez vážnejšej ujmy vyviazol len Alonso, ale lekári Medzinárodnej automobilovej federácie ho ešte v Bahrajne aj tak na štart nepustili a v kokpite McLarenu ho nahradí Belgičan Stoffel Vandoorne (24). Pred ďalšou Veľkou cenou Číny (17. apríla) sa Alonso bude musieť podrobiť ďalšej zdravotnej kontrole.