Podľa analytičky Poštovej banky Jany Glasovej však tak ako pri všetkých ekonomických ukazovateľoch aj pri maloobchodných tržbách badať regionálne rozdiely. Najviac sa totiž vlani podarilo zarobiť obchodníkom z Bratislavského kraja, kde spotrebitelia minuli vyše 9 miliárd eur. Tržby bratislavských maloobchodníkov tak tvorili 48 % z celoslovenských tržieb. "Inak povedané, takmer každé druhé euro ľudia utratili v obchodoch v bratislavskom regióne," konštatovala Glasová. Najmenší kus koláča z celkových tržieb si podľa jej slov ukrojil košický región. Tu tvorili tržby obchodníkov len 5,3 %. Podiel ostatných regiónov sa pohyboval od približne 7 % do 8,6 %.
Dôvodov, prečo takmer polovica tržieb končí v rukách bratislavských obchodníkov, je podľa analytičky viacero. "Bratislava a jej okolie sú u obchodníkov obľúbené pre vyššiu hustotu obyvateľstva, lepšie zárobky, a teda i vyššiu kúpnu silu," opísala. Preto má podľa nej drvivá väčšina obchodných reťazcov a značiek v tomto regióne svoje zastúpenie. "Navyše, do Bratislavy radi zavítajú za účelom nákupov aj obyvatelia z ostatných kútov Slovenska a realizujú tu zväčša veľké nákupy," doplnila Glasová. Zároveň dochádza množstvo Slovákov do Bratislavy za prácou či za štúdiom, a teda tu aj nakupujú a míňajú. Zabúdať však podľa nej nemožno ani na zahraničných turistov, ktorí pri návšteve hlavného mesta čo-to utratia v miestnych obchodoch.
Pri štatistikách tržieb nemožno podľa analytičky vylúčiť ani prípady, kedy má centrála obchodov sídlo v Bratislave a tržby jej filiálok z iných kútov Slovenska sa zarátajú do Bratislavského kraja. Táto situácia síce zväčša neplatí v prípade väčších reťazcov alebo predajní, no niečo obdobné môže platiť napríklad v prípade internetových obchodov.