Personalisti totiž v čoraz väčšej miere využívajú Facebook, LinkedIn, či Pokec na nábor nových ľudí do firiem. Podľa personalistov práve sociálne siete ponúkajú rýchlu, prehľadnú a širokú databázu kandidátov na danú pracovnú pozíciu. "Vďaka sociálnym sieťam si dokáže firma urobiť o danom človeku oveľa presnejší obraz než je to možné z jeho oficiálneho životopisu. Spozná tak aj jeho ľudské stránky, vrátane záľub, preferencií a názorov na rôzne oblasti," približuje manažér personálno-poradenskej spoločnosti McRoy Group Branislav Holík.
Profil na sociálnej sieti však môže budúcemu uchádzačovi o zamestnanie aj uškodiť. "Uchádzači by predovšetkým mali myslieť na to, že ich profil na sociálnej sieti je verejne dostupný. S tým súvisí tiež fakt, že náborári si môžu kedykoľvek pozrieť, čo daný človek zdieľa na svojom profile. Preto nie je žiaduce zdieľať informácie, ktoré by ho mohli kompromitovať," odporúča výkonný riaditeľ personálnej agentúry Express People Peter Dosedla.
Interná analýza spoločnosti Grafton Slovakia potvrdzuje, že necelých 20 % kandidátov nezíska dopytovanú pozíciu práve pre nesprávne uvedené informácie v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľanému obsahu. "Kandidátom odporúčame vyhnúť sa vulgárnym statusom či nevhodným fotografiám, ako aj hanlivému vyjadrovaniu sa na účet aktuálneho zamestnávateľa," radí manažér pobočky Grafton Slovakia v Bratislave Michal Batis.