Niektorí ubytovatelia ohlásili aj napriek nestálemu počasiu a nedostatku prírodného snehu veľký nárast záujmu turistov. Najviac ich prichádzalo zo Slovenska a Českej republiky. Zimná sezóna na Liptove vyvrcholila začiatkom marca Svetovým pohárom v alpskom lyžovaní žien.
"Na začiatku zimy sme sa obávali, že sa nám nepodarí obsadiť zimnú sezónu k našej spokojnosti, a to z dôvodu nedostatku snehových zrážok. Teraz však môžem povedať, že sme dosiahli medziročný nárast obsadenosti o šesť percent. Našu obsadenosť pozitívne ovplyvnila aj ponuka bezplatných skibus liniek do Jasnej," povedal riaditeľ Hotela SOREA Máj v Liptovskom Jáne Miloš Dovičin.
Podľa hotelierov si klienti v porovnaní s minulým rokom rezervovali pobyty s väčším časovým odstupom. Peter Bačkor z Koliby u Dobrého pastiera v Čutkovskej doline pri Ružomberku tiež potvrdil, že sú s výsledkami zimnej sezóny spokojní. "Podobné zimy, chudobné na prírodný sneh, sa vždy odrazili na počte návštevníkov. Aktuálne výsledky potvrdili, že si nás našla aj klientela, ktorá využíva i iné služby a necestuje na Liptov len pre lyžovačku," upozornil.
"Počas Svetového pohára zavítalo na Liptov 30 000 návštevníkov, hotely praskali vo švíkoch, reštaurácie fungovali na 120 %, zamestnanci aj dobrovoľníci pracovali naplno. Som rád, že sme potvrdili, že vieme spolupracovať a vieme robiť kvalitné veľké podujatia. Meno, ktoré sme si urobili v zahraničí, verím, že zúročíme už v najbližšej sezóne," podotkol predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Liptov Ján Blcháč.
Hotel Strachanovka v Liptovskom Jáne zaradí túto sezónu medzi jednu z najúspešnejších. Dosiahol 62-% nárast obsadenosti. Pokles rusky hovoriacej klientely a Maďarov s viac ako 24-% nárastom nahradili Slováci a s enormným, až 40-% nárastom Česi. "Veľkou výhodou je pre nás dostupnosť z diaľnice do Liptovského Jána. Väčšina klientov sa k nám často vracia," povedal Ján Strachan majiteľ zariadenia.
Za veľmi úspešnú považujú zimnú sezónu aj liptovské akvaparky. "Počas zimy bola návštevnosť oproti minulému roku vyššia v priemere o 21 %. Až 70 % návštevníkov tvorili počas februára a marca Slováci a po 12 % si rozdelili Poliaci a Česi, zostávajúce percentá tvorili iní klienti," doplnila Lýdia Chovancová, riaditeľka marketingového oddelenia v GINO PARADISE Bešeňová. V Kúpeľoch Lúčky sezónu tiež hodnotia pozitívne. Veľa ich klientov kombinovalo zdravotné procedúry a relax v termálnych vodách s lyžovaním na liptovských svahoch.