Vyplýva to z výsledkov vyšetrovania Leteckého a námorného vyšetrovacieho útvaru ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Podľa Juraj Gyenesa z Leteckého a námorného vyšetrovacieho útvaru hlavnou príčinou leteckej nehody bolo nevenovanie sa dostatočne vedeniu lietadla a nezvládnutie techniky pilotovania veliteľom jedného z lietadiel. Bezprostrednou príčinou leteckej nehody bola zrážka lietadiel. „Vyšetrovanie sme ukončili a dospeli sme k jednoznačnému záveru, že pilot druhého lietadla, ktoré malo byť vzadu a v polohe nižšie od prvého lietadla, sa nevenoval vedeniu, ale sa venoval foteniu prvého lietadla. Pritom prvé lietadlo dobehol a spôsobil kolíziu,“ priblížil Gyenes. Dodal, že išlo o nedisciplinovanosť a samovôľu pilota, takže ťažko prijať opatrenia.
„Všetci piloti sa oboznámia s našou správou a ponaučením do budúcnosti je, že takéto veci sa nemajú robiť,“ doplnil Gyenes s tým, že úlohou Leteckého a námorného útvaru nie je trestať, ale vypracovať správu o príčinách nehody. Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície v Trenčíne začal ešte v auguste v súvislosti s leteckou tragédiou trestné stíhanie vo veci prečinu všeobecného ohrozenia. Podľa policajnej hovorkyne Eleny Antalovej policajné vyšetrovanie ešte nie je ukončené.
Sedem mŕtvych
Pri nácviku hromadného zoskoku parašutistov na Letecký deň na letisku v Slavnici došlo 20. augusta krátko po 9. hodine nad obcou Červený Kameň k zrážke dvoch lietadiel L 410. Na palubách oboch strojov bolo po 17 parašutistov a dvaja členovia posádky. Z 38 pasažierov sa podarilo z lietadiel včas vyskočiť 31 parašutistom, štyria členovia posádky a traja parašutisti nehodu neprežili.