Rodičia si môžu vybrať akúkoľvek školu, avšak len jednu. Deti prišli na zápis aj do Základnej školy M. R. Štefánika v Lučenci.
Pedagógovia sledovali ich psychické, emocionálne a sociálne schopnosti formou rozhovoru, riešenia rôznych úloh a na základe výtvarného vyjadrenia. „Zisťujeme, či sú deti zrelé na nástup do školy. Všetky sú veľmi šikovné a vedomostne sú na tom dobre, no občas u nich absentuje emocionálna a sociálna zrelosť. Niektoré drobizgy sú dosť nesamostatné,“ prezradila riaditeľka školy Gabriela Aláčová. Budúci prváčikovia sa však vôbec nedali zahanbiť, takmer všetci si úplne sami napísali svoje meno a napočítali do desať. Nie ktorí dokonca budúcim paniam učiteľkám zarecitovali básničku či zaspievali pesničku.
Petra Škrváňová (7): Napíšem svoje meno
Svoje meno som sa naučila písať, keď som mala štyri roky. Viem napísať aj mamičkino meno a napočítať do desať. Do školy sa veľmi teším na písanie,
ale aj na cvičenie.
Alex Tatai (6): Píšem aj počítam
Alex som vedel napísať už ako 5-ročný. Dokonca si sám napíšem aj priezvisko, mama a oco a číslovky do desať. Viem aj počítať do sto. Do školy sa veľmi teším, pretože si tu nájdem nových kamarátov.
Oliver Neupauver (6): Viem už rátať
Maminka ma naučila napísať Oliver už veľmi dávno. Viem aj počítať do desať. Som rád, že idem do prvej triedy. Najviac sa teším na svojich spolužiakov a na to, že sa naučím ešte viac písať a čítať.“
Na zápise ukážu vedomosti zo škôlky
Gabriela Herényiová, detská psychologička
- Budúcim prváčikom pomáha pri nástupe do 1. triedy návšteva škôlky. Tam sa naučia prvé základy počítania, rozoznávajú tvary, farby, písmená. Preto je možné, aby sa na zápise preverili ich vedomosti. Problém majú deti, ktoré nenavštevovali materskú školu a neabsolvovali takúto predškolskú prípravu. Pre deti vo veku šesť rokov je práve vhodný čas začať chodiť do školy. Určite sa v škole nenudia, pretože je to iný spôsob výučby ako v škôlke. Najväčší problém môžu mať však s udržaním pozornosti.