Nad obcou Červený Kameň (okr. Ilava) sa 20. augusta 2015 zrazili dve lietadlá. Vďaka duchaprítomnosti pilotov dokázala väčšina parašutistov ešte vyskočiť a zachrániť si tak život. V troskách lietadiel však zahynuli štyria piloti a traja parašutisti. Za ich smrť je podľa expertov zodpovedný skúsený pilot a veliteľ posádky Milan Ondra († 45), ktorý sa mal dopustiť niekoľkých chýb.
Vyšetrovanie poukazuje na to, že Milan Ondra sa nevenoval dostatočne vedeniu lietadla a nezvládol techniku pilotovania. „Napriek tomu, že podľa výpovede svedkov bolo pred letom dohodnuté, že piloti budú dodržiavať vzdialenosť 100 metrov, veliteľ lietadla OM-ODQ túto dohodu nedodržal. V snahe o čo najbližšie priblíženie sa k lietadlu OM-SAB zaujal takú pozíciu v skupine, ktorá bola neadekvátna,“ píše sa v záverečnej správe Leteckého a námorného vyšetrovacieho úradu (LNVÚ). Podľa nich pilot Ondra súčasne robil fotografický záznam počas letu. Pri fotení držal mobil v ľavej ruke a pravou viedol lietadlo.
Lietadlo OM-SAB pilotoval šéf letovej prevádzky Aeroklubu Dubnica nad Váhom a veliteľ posádky Róbert Slosiar († 44). Jeho priateľku Zuzanu (35) závery vyšetrovania neprekvapili. „Od začiatku som vedela, aká bola príčina nešťastia a kto ju spôsobil. Snažím sa prijať situáciu so všetkým, čo priniesla,“ povedala Novému Času Zuzana, ktorej po priateľovi Róbertovi zostal synček Miško (4). Dodala, že Róbert bol skúsený pilot, mal nalietaných viac ako 10-tisíc letových hodín na vrtuľníkoch a veľkých dopravných lietadlách.
Prečo Ondrov kopilot Roman Sládek († 40) v kritickej situácii nezareagoval, sa už zrejme nedozvieme. „Pravdepodobne sa neodvážil včas zasiahnuť do riadenia lietadla alebo upozorniť veliteľa lietadla, aby odvrátil blížiace sa nebezpečenstvo zrážky, čo mohlo vyplývať z jeho prehnane vnímanej autority veliteľa lietadla,“ píše sa v správe LNVÚ. O tom, či Sládek mohol odvrátiť tragédiu alebo nie, je zbytočné polemizovať. Životy pilotom a parašutistom už nik nevráti.