Mnohí do školských lavíc zasadali úplne vyrovnaní, na iných zas bola badateľne viditeľná nervozita. Nový Čas zisťoval, ktoré otázky Monitoru 9 žiakov najviac vyviedli z rovnováhy a čo si so sebou priniesli, aby sa zbavili stresu.
Filip (15), 9. A - ZŠ Jenisejská, Košice
„Asi najviac som sa zapotil pri úlohe, kde sme mali priradiť cudzie slovo k vete, aby to významovo sedelo. Mal som však so sebou retiazku, ktorá mi prináša šťastie, tak verím, že ma nesklame ani teraz.“
Petra (15), 9. B - ZŠ Jenisejská, Košice
„Už som aj zabudla na všetky otázky, ktoré v monitore boli. Som rada, že to mám za sebou a verím, že som testy urobila dobre. Talizmanom bol pre mňa parfum, ktorý používam iba pri výnimočných priležitostiach a pribalila som si sušienky, aby sa mi lepšie rozmýšľalo.“
Ľuboš (15), 9. B - ZŠ Pavla Marcelyho, Bratislava
„Podľa mňa boli všetky otázky celkom ťažké, ale vedel som ich. Najviac som zaváhal pri matematike. Mali sme určiť, o aký typ osi išlo, tak tomu som nerozumel. Pribalil som si jablko, aby mi to lepšie pálilo. Priniesol som aj pravítka, perá, jedlo, vodu a hlavne svoj rozum.“
Eva (14), 9. A - ZŠ Pavla Marcelyho, Bratislava
„Slovenčina bola v pohode, ale matika bola veľmi ťažká. Nevedela som dopočítať obsah trojuholníka a z toho vypočítať nejakú časť. Počítala som to cez Pytagorovu vetu, ale nevyšlo mi to. Mama mi prihodila do ruksaku čokoládové bonbóny proti stresu.“
Natália (15), 9. B - ZŠ Pavla Marcelyho, Bratislava
„Slovenčina nebola ťažká, ale v matike som nevedela vypočítať rovnicu a zistiť koreň, aby výsledok bol 3. To som ani nerátala, aby som nestratila čas. Kalkulačku som nemala, lebo som ju stratila a mobil bol zakázaný. Na posilnenie som si priniesla žuvačky, cukríky aj ovocie.“
Lukáš (15), 9. B - ZŠ M. R. Štefánika, Lučenec
„Pre mňa bola ťažšia slovenčina ako matematika. Najviac mi robila problémy otázka, ktoré tvrdenie vyplýva, alebo nevyplýva z textu. Z matematiky to bol zasa trojuholník so štvorčekmi, kde bolo treba vypočítať objem. Nemám žiadny talizman a ani nič proti stresu.“
Sára (15), 9. B - ZŠ M. R. Štefánika, Lučenec
„Zo slovenského jazyka ma potrápili tvrdenia, ktoré vyplývajú či nevyplývajú z textov zo Sherlocka Holmesa, o Demänovskej jaskyni a v básničke. Matematika nebola až taká náročná. Proti stresu jem veľa čokolády, dokonca som dnes ukradla jednu aj spolužiakovi, lebo moja mi nestačila.“
Silvia (15), 9. B - ZŠ M. R. Štefánika, Lučenec
„Určite bola náročnejšia matematika ako slovenčina, v tej mi však robilo problémy určovanie prísloviek. V matike bolo najťažšie zasa vypočítať zlomky. Mne pomáha proti stresu jedine čokoláda, takže aj ráno som jednu zjedla.“