Starosta Slovenského Grobu Štefan Gašparovič Novému Času prezradil, ako by mohlo toto spojenie vyzerať. Budeme jazdiť v štýle tatranskej električky? Hoci sa najprv hovorilo o električke, realita je iná. „Ťažko povedať, či to môžeme nazývať električkou, pretože by sme ju do Pezinka cez vlakové koľajnice vo Vajnoroch nedostali,“ vysvetlil starosta Slovenského Grobu Štefan Gašparovič, ktorý možný spoj prirovnáva skôr k tatranskej električke jazdiacej po koľajach vlaku.
Najväčšou brzdou takéhoto projektu sú financie. „Budeme sa snažiť vytvoriť projekt v spolupráci s bratislavskou župou do roku 2020, kým sa dajú čerpať eurofondy,“ uviedol starosta, podľa ktorého je nevyhnutné najprv spraviť električkovú trať do Vajnor, kde by sa na vláčik do Pezinka prestupovalo. Podpredseda kraja Martin Berta súhlasí, aby sa v tejto veci otvorila odborná diskusia.
„Treba povedať, že aktuálne ide len o koridor v územnom pláne kraja a momentálne k tejto trati neexistuje žiadna dokumentácia,“ dodal Berta. Ministerstvo dopravy však už pracuje na Štúdii realizovateľnosti Dopravného uzla Bratislava, ktorá má povedať, či trať vôbec región potrebuje. Starostovia v tom majú jasno. „Pomohlo by to celému regiónu. Cesty by to odbremenilo od áut a ľuďom to zjednoduší prepravu,“ uzavrel Gašparovič.