Francúzski a talianski reportéri odhalili prípady použitia motorov v kolesách na skutočne veľkých cestných pretekoch. Podvádzalo sa pred niekoľkými týždňami na klasike Strade Bianche a na Coppi e Bartali.
Po prvom menovanom podujatí bol aj Peter Sagan. Slovenský majster sveta sa až do konca držal v čelnej skupine, no v závere stúpania zaostal. Napokon skončil štvrtý s mankom trinástich sekúnd.
Novinári na cestných pretekoch Strade Bianche a na Coppi e Bartali odhalili hneď sedem upravených bicyklov so skrytým motorom v rôznych častiach rámov alebo v ráfikoch. O niektorých z nich uviedli, že išlo dokonca o bežné prídavné motory, aké sa dajú kúpiť v obchode.
Novinku, ktorá však nie je až takým prekvapením, no aj napriek tomu môže rozpútať škandál obrovských rozmerov, priniesli taliansky denník Corriere della Sera a francúzska televízna stanica Stade 2.
Odhalenie prišlo niekoľko týždňov po tom, čo bol nájdený motorček v jednom z bicyklov na majstrovstvách sveta v cyklokrose. Investigatívni novinári z Corriere della Sera a Stade 2 sprevádzali preteky na motorkách a pomáhali si termovíziou, ktorá navonok vyzerala ako televízna kamera.
Práve na základe využitia tejto technologickej vymoženosti odhalili rozdielne zahrievanie rámov v miestach, kde boli skryté motory. Experti im následne potvrdili, že rozdielna teplota nemohla vzniknúť ničím iným, než prítomnosťou motorčeka. Konkrétne mená jazdcov, ktorí motorček použili, zatiaľ nie sú známe.