Následky tohto ľahkomyseľného správania môžu pritom zatriasť ich osobným životom aj kariérou. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab. Väčšina z ľudí si v reálnom živote starostlivo chráni svoje súkromie. Na internete však takí opatrní nebývajú. Fenoménu zdieľania momentov zo súkromnej či dokonca pracovnej kuchyne podľahli milióny ľudí po celom svete. V snahe získať čo najväčší počet lajkov si často neuvedomujú, akému riziku vystavujú zverejňované informácie.
Mnohí pri zdieľaní osobných informácií denne dobrovoľne podstupujú riziká, ktorým sú vystavené komunikačné kanály na internete. S obľubou zdieľajú nielen svoje vlastné fotografie (45 %) alebo kontaktné údaje (42 %), ale aj fotografie iných osôb (32 %), citlivé osobné údaje (30 %), či informácie týkajúce sa zamestnania (20 %).
Prieskum tiež potvrdil, že každý šiesty používateľ nemá problém odhaliť svojím virtuálnym kontaktom vlastné tajomstvá, prezradiť detaily zo života svojich známych a zverejniť citlivé finančné informácie bez ohľadu na dôsledky svojho správania. Priamu negatívnu skúsenosť ako dôsledok ľahkomyseľného zdieľania informácií potvrdil každý desiaty používateľ. Väčšina z nich tak prišla o priateľov (20 %), stala sa predmetom výsmechu či šikanovania (17 %), alebo utrpela finančnú škodu (15 %). Často spomínaným dôsledkom bol však aj rozpad partnerských vzťahov (13 %) a strata zamestnania (13 %).
"Pri online aktivitách sú používatelia napriek povedomiu o potenciálnych rizikách stále málo obozretní. Vyspelé technológie a množstvo online komunikačných kanálov nám umožňujú spojiť sa so svojimi kontaktmi v priebehu sekundy. Jediný klik stačí na to, aby sa informácia dostala k širokému publiku. Jediný neuvážený či náhodný klik však môže zároveň spôsobiť, že sa zdieľaná informácia alebo odkaz dostane k tým nesprávnym ľuďom.
Situácia sa môže ešte zhoršiť, ak nemáme zavedené dostatočné bezpečnostné opatrenia na ochranu nášho súkromia, dôsledkom čoho môže byť strata priateľov alebo zamestnania. Treba si preto uvedomiť, že to, čo sa už raz objaví na internete, tam ostane navždy. Takže ak máme akékoľvek pochybnosti o obsahu, ktorý chceme zdieľať, radšej si ho nechajme pre seba," komentoval výsledky prieskumu David Emm, hlavný bezpečnostný analytik spoločnosti Kaspersky Lab.