V tažko poškodenom stroji nemal Marcin († 40) najmenšiu šancu na prežitie. Okamžite po tragédii preteky prerušili. Približne o druhej hodine popoludní nahlásili z poľského záchranného dispečingu pád lietadla tesne vedľa našich hraníc s Poľskom. Slovenskí záchranári na miesto prišli zhruba o dve hodiny. Bohužiaľ, už len mohli konštatovať smrť pilota v ťažko poškodenom vetroni.
„V týchto dňoch prebiehajú medzinárodné preteky bezmotorových lietadiel v Prievidzi. V stredu mali jednu z disciplín - diaľkový let s otočkou nad Ždiarom. Poľský pilot sa dostal do problémov zrejme pre náhlu turbulenciu a stratu výšky. Snažil sa ešte vysunúť núdzový motor s vrtuľou, ktorým bol jeho vetroň vybavený. Bohužiaľ, už to nestihol,“ povedal pre Nový Čas skúsený pilot vetroňov, ktorý sa zúčastnil na mnohých medzinárodných pretekoch.
Podľa jeho slov práve typ vetroňa ASG29 má s nahadzovaním motora mierny problém a pri krízovej situácii je treba veľkú zručnosť a skúsenosť. Pilotovi okrem iného mohol chýbať aj potrebný čas na manévrovanie. „Každý pilot vetroňa je vybavený povinne padákom. Vyskočiť z problémového stroja si vyžaduje tiež skúsenosť a rýchlosť. Niekedy vám preťaženie ani nedovolí zdvihnúť sa zo sedačky,“ dodal.
Ďalší traja piloti, ktorí leteli vedľa Poliaka, okamžite so svojimi vetroňmi pristáli. Podarilo sa im to však až niekoľko kilometrov od nešťastia, na lúkach pri poľskom Jurgove. Aj napriek pokuse o záchranu sa už poľskému pilotovi Marcinovi M. († 40) nedalo pomôcť. Šéf prievidzského aeroklubu Ján Hrabovský bol v šoku.
„Je nám nesmierne ľúto, čo sa stalo,“ povedal. Podľa neho sa pilot zrejme dostal do závetria a nedokázal si už pomôcť. Hneď po tom, ako sa dozvedeli o nešťastí, podľa jeho slov kázali všetkým súťažiacim okamžite pristáť a preteky prerušili. Deviaty ročník sa tak navždy zapíše do histórie medzinárodných pretekov čiernymi písmenami. Ide už druhú nehodu v priebehu mesiaca. Tá prvá dopadla pre pilota šťastne. Stihol použiť padák, jeho vetroň len poškodil strechu domu v Nitre.