Cestou k nim ich však viac púta reklamná šou bilbordov, ktorá naše veľhory úplne zatieni. Novelou cestného a stavebného zákona spred dvoch rokov sa nič nezmenilo. Stačí totiž výnimka z odboru dopravy a ďalšia celoplošná reklama je na svete. Ani Tatranský národný park (TANAP) nemá na rast stavieb, ktoré sú mimo ochranného pásma, dosah. Na ceste druhej triedy z Popradu do Starého Smokovca vás na šesťkilometrovom úseku „osloví“ 60 bilbordov. Tí, ktorí sa nádejali, že vďaka novele cestného a stavebného zákona, ktorú schválil parlament na jeseň 2014, sa tento les bilbordov postupne stratí, zostali sklamaní.
Volajú ho Bilbordovo
Správa TANAP-u nemá dosah na rast stavieb, ktoré sú mimo jeho ochranného pásma. Šéfka odboru ochrany krajiny Správy TANAP-u Ľudmila Kulčárová (34) hovorí, že medzi kolegami sa už pre tento neslávne známy úsek udomácnil výraz Bilbordovo.
„Je to v prvom stupni ochrany a na naše stanovisko sa nikto nepýta. Z hľadiska krajinárstva je to veľmi necitlivý prvok. Vyššie na ceste, kde už je druhý stupeň ochrany, je naše stanovisko záväzné,“ povedala. Dodáva, že vypracovali aj metodiku umiestňovania a vizualizácie reklám okolo cesty, v prvom rade nesmie byť žiadna väčšia ako 1,5 x 1 meter. Návštevníkom sa bilbordy nepáčia a nevidia v nich žiadny význam. „Radšej sa pozerám na cestu a pridám do pedálov, len aby som sa na to nemusel pozerať,“ uviedol cyklista, ktorý sa pohľadu na reklamy snaží vyhnúť, ako sa dá.