Chcel to nechať tak, no viac ako dvojhodinové meškanie vlaku ho nakoniec dohnalo k tomu, aby nám napísal. "Prečo keď idem z Viedne do Bratislavy, tak cestovný lístok od OBB stojí 10,1 € a keď cestujem z Bratislavy do Viedne, tak tá istá cesta, rovnakým vlakom, po rovnakej trase od ZSSK stojí 12,1 €?" spýtal sa nás v maili, ktorý zaslal do redakcie. Dvojeurový rozdiel v cene lístka nie je až taká zanedbateľná suma, a preto sme sa s čitateľovou otázkou obrátili na tých najpovolanejších - Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK).
"ZSSK má uzavretú medzinárodnú dohodu s rakúskym dopravcom OBB, na základe ktorej sa určuje aj cena uplatňovaného medzinárodného cestovného. Na vlastnom území si však každý dopravca uplatňuje vlastnú cenovú politiku – môže zľaviť z medzinárodnej tarify za trasu po svojom území," uviedla pre Čas.sk hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová s tým, že naša železničná spoločnosť pri predaji medzinárodných cestovných lístkov uplatňuje za svoje územie 60% zľavu zo svojej medzinárodnej tarify.
Ako to teda bolo v prípade Ivanovho lístka? "V tomto prípade došlo k skutočnosti, že pri predaji z rakúskej strany je cestovný lístok lacnejší a to napriek poskytovaniu nižšej miery zľavy na rakúskom území. Je to tým, že trasa vlakov cez rakúske územie (z Viedne po hranicu) je dlhšia ako trasa cez slovenské územie (št. hranica – Bratislava). Po území SR idú vlaky na uvedenej linke 17 km, po území Rakúska 36 km. Teda poskytnutie aj nižšej výšky zľavy sa priaznivejšie premietne do konečnej ceny," uvádza Morháčová. Zamestnanci ZSSK v pokladnici sa však podľa hovorkyne vždy snažia s cestujúcim nájsť čo najvýhodnejšiu alternatívu, a preto bude najlepšie, ak sa pri ceste vlakom za naše hranice vopred poinformujete o čo najlepšej možnosti.