Jeho kolegovia a kamaráti neprestávajú dúfať, že sa niekde objaví živý a zdravý. Po priateľovi pátrajú každý deň na vlastnú päsť. Majú ťažké srdce na záchranné zložky, ktoré podľa nich nevyvinuli ani zďaleka také úsilie ako pri ekonómovi Martinovi Filkovi († 35). Záchranári sa bránia, že ani oni boj nevzdávajú.
Ľubomír pracoval ako kapitán na lodi rakúskej spoločnosti. Na nej odvážajú železá z ostrovčeka okolo piliera Starého mosta. V piatok večer Ľubomír nastúpil na pramicu, ktorou sa podľa kamaráta chcel odviezť k lodi kotviacej pri pilieri. Čln sa však prevrhol a skúsený kapitán zmizol v Dunaji. „Vracal sa na loď a medzi 21.20 a 21.40 prišlo na 158 hlásenie, že niekto zrejme vypadol z lode a kričí o pomoc,“ hovorí kapitánov kamarát Ján.
Topiaceho muža zbadal náhodný chodec na moste. Vodný záchranár Ján nevedel povedať, prečo Ľubomír išiel na loď. „Vykonával stálu službu na lodi, je to štandardný spôsob. Z akého dôvodu tam išiel, neviem,“ tvrdí Ján. Firma Eurovia, ktorá most stavia, tvrdí, že nehoda sa stala po práci. „Tragédia sa odohrala po skončení pracovného času, neevidujeme túto nehodu ako pracovný úraz,“ povedala hovorkyňa Lenka Kubejová.
Ján s kolegami každý deň na malých člnoch obhliadajú breh. Majú ťažké srdce na záchranárov. „Rodina to prežíva veľmi zle, lebo záchranná akcia podľa mňa neprebehla štandardným spôsobom. Už na druhý deň vynaložili minimálne úsilie a techniku, aby ho našli,“ hovorí Ján. Nový Čas sa toto tvrdenie snažil konfrontovať s hasičmi. Do uzávierky sa nevyjadrili. Komplexná záchranná služba však hovorí, že pátranie nevzdali a kapitána hľadajú deň čo deň. „Nechápem, prečo tvrdia takéto veci. Samozrejme, že po ňom pátrame, len pred hodinou sa mi chalani vracali naspäť,“ hovorí riaditeľ záchrannej služby Ján Culka.