Logo spolu s návrhmi rôzneho použitia stálo 80-tisíc eur. Spolu so značkou Slovensko predstavili aj jednotnú prezentáciu ministerstiev. Odborníci však upozorňujú, že v prípade značiek jednotlivých rezortov je inšpirácia Nemeckom až príliš viditeľná.
Vývoj dobrého nápadu trval viac ako sedem rokov a tri vlády. „Zrušíme všetkých motýlikov a budeme sa prezentovať jednotne,“ vyhlásil Lajčák pri odhalení nového loga Slovenska. Vytvorila ho spoločnosť Creative Department, ktorej šéfuje Simona Bubánová. „Slováci sa v prieskume charakterizovali ako svojrázni, rôznorodí, vitálni a vynachádzaví a taká by mala byť značka, aby sa s ňou ľudia vedeli stotožniť,“ uviedla.
Písmo vytvoril rešpektovaný typograf Peter Biľak, ktorý žije v Holandsku. Grafici na odborných fórach prijali logo mierne pozitívne. „Celkovo je myšlienka dobrá a dá sa použiť mnohými kreatívnymi spôsobmi,“ uvádza dizajnér. Objavili sa však aj kritickejšie hlasy. „Drobné detaily a symetria písmen mu akosi ušla,“ tvrdí grafik, ktorý si neželá byť menovaný. Jednotný vizuál dostane aj slovenská štátna správa - od ministerstiev až po rôzne úrady. Odborníci však pripomínajú, že táto prezentácia ministerstiev sa až príliš nápadne podobá na nemeckú verziu grafiky.