Pravdou však je, že na dokončenie čaká ešte niekoľko problematických úsekov, napríklad obchvat Prešova či náročný úsek Turany - Hubová. Odborníci si preto nemyslia, že stanovený termín je reálny. Jediným rezortom, ktorý koaličná strana Sieť získala vo vláde, je ministerstvo dopravy. Jej nominant Roman Brecely sa od začiatku zasadzuje o regionálny rozvoj, najmä vo forme rýchlej prípravy konkrétnych akčných plánov.
Najväčšou slovenskou bolesťou je rozhodne dokončenie diaľničného spojenia medzi Bratislavou a Košicami. Minister dopravy cez víkend oznámil, že spojenie našich dvoch metropol očakáva v roku 2020. „Nemyslím si, že je to až také reálne,“ reaguje na toto vyhlásenie Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.
Problematický je najmä úsek Turany - Hubová, kde ešte stále nie je celkom jasné, ako bude diaľnica vyzerať. „V prípade, že by sa robil tunel Korbelka, termín je nesplniteľný. Úžinový variant s dvoma menšími tunelmi by zase musel byť financovaný zo štátneho rozpočtu, to nám EÚ nepreplatí,“ tvrdí Kajánek. Úžinový variant by totiž zasahoval do chránených území, proti čomu EÚ výrazne protestuje.