Hlasová biometria alebo jednoducho povedané rozpoznávanie hlasu – vďaka nemu môžete doslova zabudnúť na svoje prístupové kódy potrebné pre vaše overenie napríklad na zákazníckej linke.
Vďaka rozpoznávaniu hlasu vybavíte svoje požiadavky na zákazníckej linke rýchlo a pohodlne bez toho, aby ste si museli pamätať a uvádzať bezpečnostné kódy, ako napríklad PIN, PID alebo ID kód. Postačí vám vlastný hlas.
Ako prvý a stále jediný operátor na Slovensku vás po hlase spozná Telekom. Ide o jednoduchú, ale pritom zásadnú inováciu - vždy, keď zavoláte na zákaznícku linku, systém automaticky porovná váš hlas s tzv. hlasovým odtlačkom. Ten si môžete nechať bezplatne vytvoriť. Za používanie služby sa rovnako nič neplatí.
Inteligentný systém už podľa prvých pár slov vie, či voláte vy, a tak sa v prípade potreby aktivácie alebo zmeny služby nemusíte zdržiavať poskytnutím overovacích kódov. Je to teda jednoduché, rýchle a tiež bezpečné, pretože váš hlas je nezameniteľný a nosíte ho stále so sebou.
Služba má aj ďalšie výhody. V prípade straty telefónu a potreby zablokovať SIM kartu vás zákaznícka linka spoľahlivo overí, aj ak zavoláte z akéhokoľvek iného telefónneho čísla.
O vytvorenie hlasového odtlačku môžete požiadať na Zákazníckej linke Telekom 0800 123456 alebo v ktoromkoľvek Telekom Centre.
Ak si Hlasovú biometriu v Telekome aktivujete v termíne od 2. do 12. mája, budete automaticky zaradení do súťaže o jeden z 10 smartfónov Sony Xperia M5.