A vtom prišlo nemilé prekvapenie. Pozrel sa na lístok, a ten bol prázdny bez vytlačených údajov. Napriek tomu, že si ho označil, s revízorom by sa určite nedohodol. Zaplatiť mastnú pokutu by musel.
Nezvyčajné ráno zažil Ivan v Petržalke na Holíčskej ulici. „Prišiel som k automatu, hodil som tam peniaze a lístok som si zobral automaticky. Neskontroloval som ho, pozrel som sa naň až v autobuse. Kúpil som si ho za 90 centov a za tú sumu som dostal prázdny papier,“ opisuje Ivan. Nevedel však, čo má s čistým papierom robiť. „Cvakol som si ho aj tak, keby prišiel revízor. Či by bol platný a ako dlho by bol platný, to už vôbec neviem. Keby odo mňa chcel revízor pokutu, bolo by to neférové,“ hovorí.
Aj keď si prázdny lístok označil, pokutu od revízora by zaplatiť musel. „Cestujúci sa pri výkone kontroly musí preukázať platným cestovným lístkom. Mohol využiť službu SMS cestovný lístok,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Ivan však tvrdí, že automat poruchu nehlásil. „Keby bol automat pokazený, tak mal hlásiť poruchu a neprijať peniaze. Ale on normálne fungoval a lístky vydával aj ďalej. Určite som nebol prvý ani posledný,“ dodal nahnevaný Ivan. Dopravný podnik si chybu priznal. „Automat mal technickú poruchu na tlačiarni, ktorá je už odstránená. Ak sa cestujúcemu stane takýto prípad, nech sa obráti na DPB na oddelenie tarifných služieb, kde mu lístky vymenia za nové,“ uzavrela Volfová.