Keď si od nej pýtala zdravotnú dokumentáciu, doktorka jej ju kázala pohľadať medzi záznamami ostatných pacientov. Šokovaná žena však svoju a ani dcérinu kartu nenašla. Zato tam bola kartotéka jej niekoľko rokov mŕtveho brata.
Alžbeta mala problémy s vysokým tlakom a už dvakrát skončila na pohotovosti. „Čudovali sa tam, prečo sa neliečim na tlak. Moja všeobecná doktorka mi však nikdy nepovedala, že ho mám vysoký. Rozhodla som sa teda prejsť k inej lekárke,“ uviedla Revúčanka, ktorá sa vybrala k obvodnej doktorke po svoj zdravotný záznam. „Osem rokov som k nej chodila, no teraz mi tvrdila, že moju dokumentáciu nemá. Napokon mi povedala, nech si ju sama pohľadám. Nič som však nenašla. Nebol tam ani môj zdravotný záznam a ani dcérin,“ ozrejmuje Alžbeta.
Ďalší šok na už aj tak dosť znepokojenú ženu čakal hneď vzápätí. Medzi záznamami ostatných pacientov našla spis svojho roky mŕtveho brata! „Doktorka mi povedala, že moju dokumentáciu skúsi ešte pohľadať, no doteraz sa mi neozvala,“ hovorí Alžbeta Fíziková. Svedkom celého incidentu so zmiznutými kartotékami bol Alžbetin syn Arpád (42), ktorý na zvláštne praktiky jelšavskej lekárky upozornil Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK).
„Ozvali sa nám ďalší ľudia, ktorým tiež stratila záznamy. Nechápem, ako pani doktorka vyšetruje svojich pacientov, keď nemá ich zdravotnú dokumentáciu? Ako jej úkony potom refunduje poisťovňa?“ krúti hlavou Arpád. Nový Čas oslovil aj dotknutú lekárku, ktorá sa však k strateným záznamom odmietla vyjadriť. „Nebudem o tom nič hovoriť,“ povedala stroho. Podľa Michaely Piliarovej, hovorkyne BBSK, v prípade, že pacient nahlási stratu zdravotnej dokumentácie, BBSK vyvodí voči poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti hmotno-právnu zodpovednosť.