Vláda SR totiž na stredajšom zasadnutí tento projekt odobrila. Šéf rezortu dopravy pritom už v utorok (10. mája) avizoval, že je pripravený zmluvu podpísať, čakal len na súhlas kabinetu. "To by som Bratislavčanom nemohol urobiť," konštatoval. Brecely zároveň potvrdil, že expertná komisia, ktorú poveril preverením projektu pripravenom ešte bývalým vedením rezortu, nezistila žiadne významné pochybenia. Do koncesnej zmluvy ministerstvo pod vedením Brecelyho doplnilo aj takzvanú protischránkovú klauzulu.
Na základe nej musia byť v Registri konečných užívateľov výhod zapísaní koneční užívatelia výhod v prípade samotného koncesionára, subdodávateľa stavby, tiež ktoréhokoľvek subdodávateľa služieb prevádzky a údržby a subdodávateľov, ktorí majú dodať plnenie aspoň 30 % z hodnoty prác. Zároveň aj subdodávateľov stavebných prác, ktorí dodajú plnenie vo výške najmenej 15 miliónov eur. Súčasne sa v koncesnej zmluve posunuli termíny na dodanie vysporiadaných pozemkov a právoplatných stavebných povolení na projekt zo strany štátu.
Otázka, čo s bratislavským obchvatom, ostala otvorená po bývalom ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi (Smer-SD). Za jeho pôsobenia sa rozhodlo o výstavbe cesty tzv. projektom verejno-súkromného partnerstva (PPP) a prebehla aj súťaž, z ktorej vzišlo víťazné konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur. Výsledok súťaže potvrdila aj predchádzajúca vláda, zmluva na výstavbu cesty sa však zatiaľ nepodpísala.