Podpis zmluvy na diaľnicu D4 a cestu R7 najskôr odložil dnes už exminister dopravy Ján Počiatek, teraz to zase posunulo konzorcium pod španielskou firmou Cintra. Rezort dopravy tvrdí, že nejde o nič vážne a bagre by mali nastúpiť už na jeseň.
Presne v piatok vypršala cenová ponuka konzorcia (1,9 miliardy €) na stavbu obchvatu. Minister dopravy Roman Brecely to napriek tomu nepodpísal. Tentoraz sa to však stalo na žiadosť Španielov. „Predstavitelia konzorcia Obchvat nula, vedeného španielskou spoločnosťou Cintra, požiadali ministra o odklad termínu podpisu kvôli administratívnym náležitostiam súvisiacim s pristúpením nového partnera. Zároveň listom deklarovali, že sa cítia viazaní svojou víťaznou ponukou aj po uplynutí termínu,“ vysvetlila hovorkyňa rezortu Karolína Ducká. Malo by ísť iba o formalitu spojenú s tým, že do projektu vstúpila Európska banka pre obnovu a rozvoj. Kontrakt by mali podpísať do konca budúceho týždňa, obchvat podľa nich ohrozený nie je. „Harmonogram prác je vecou zhotoviteľa, ktorý sa zaviazal odovzdať stavbu do štyri a pol roka. Predpokladaný začiatok výstavby je na jeseň,“ dodala hovorkyňa.
Saskár to chce zastaviť, jazdí tadiaľ občas
Poslanec liberálov Miroslav Ivan vyzval Brecelyho, aby zmluvu nepodpísal. Pre Nový Čas priznal, že po kritických úsekoch jazdí len zriedka. Tvrdí, že obchvat nechcú zastaviť, no prekáža mu financovanie. „Je to obrovská suma. Sú mnohé riešenia, ako to urobiť lacnejšie. Prvé by sa mali urobiť tie úseky, ktoré sú najnevyhnutnejšie, križovatka Prievoz, križovatka Ketelec a premostenie Dunaja. Na to by sa malo urobiť verejné obstarávanie,“ tvrdí Ivan.