Výsledky finančného vyhodnotenia by mali byť podľa ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete) hotové do pol roka. "Môj odhad je, že je to medzi 13 a 15 miliónmi eur," vyčíslil Brecely v rozhovore pre TASR.
Ministerstvo tak musí následne podľa jeho slov vyhodnotiť, či si môže takéto vlaky z finančného hľadiska dovoliť. "Druhá vec je, že sa tieto vlaky osvedčili. Študenti nimi cestujú, dôchodcovia ich využívajú," opísal. Majú teda podľa neho svoj sociálny a spoločenský zmysel. "Teraz je otázka, či nám stojí za to udržať si ich za ten balík peňazí, čo nás stoja. Ja to vidím tak, že skôr áno ako nie," zhodnotil šéf rezortu dopravy.
Súčasne doplnil, že ministerstvo by chcelo vytvoriť dopravnú autoritu, o ktorej sa hovorilo ešte za predchádzajúceho vedenia rezortu. Takáto autorita by zabezpečila zosúladenie autobusových a vlakových spojov. Ministerstvo ešte potrebuje dohodu koaličných partnerov a následne by sa chcelo pustiť do jej postupného vytvorenia. Chce zapojiť do spolupráce vyššie územné celky a vytvoriť tímy, ktoré sa projektom budú zaoberať.
Čo sa týka opätovného zavedenia InterCity (IC) vlakov, na trať z Bratislavy do Košíc by sa podľa Brecelyho vrátili iba v prípade, ak by preukázali svoju životaschopnosť. Ministerstvo si tak chce najprv zistiť záujem ľudí, či by nimi chceli cestovať. Minister si vie predstaviť, že by to boli vlaky vyššieho štandardu, možno rýchlejšie, ktoré by nestáli vo všetkých staniciach.
"Nemuseli by jazdiť každý deň, možno by bol ich grafikon nastavený podľa toho, kedy je dopyt," opísal šéf rezortu dopravy. Čiže napríklad v piatok popoludní smerom z Bratislavy do Košíc a v nedeľu zase opačne. Boli by to však vlaky vyššieho štandardu s drahším cestovným. IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak Brecelyho predchodca Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola práve stratovosť týchto vlakov.