Bielou rukavičkou sme prešli sedačky, tyče na držanie, ale aj parapetné dosky. Snehovobiela rukavička sa šmahom ruky zmenila na čiernu. Paradoxne, v teste vyšla najčistejšia stará električka. Najväčší neporiadok bol v krásnych nových trolejbusoch.
Stará električka trasa: PKO – Dúbravka
V električke číslo 5, ktorá nepatrí medzi najnovšie, boli kožené sedačky na počudovanie čisté. Tyče pre stojacich cestujúcich boli znečistené už viac. Na bielej rukavici sme zaznamenali miernu špinu. Oblasť okien v električke bola špinavá najviac, ale spomedzi ostatných testovaných vozidiel to vyšlo najlepšie.
Hodnotenie Nového Času:
sedačky: 1
držiaky: 2
parapety: 3
Celková známka: 2
Električka trasa: Trnavské mýto – Hlavná stanicia
Hoci elekrička číslo 2 bola vo vnútri plná grafitov, v čistote prekonala očakávania. Sedačky boli čisté, tyče pre stojacich cestujúcich boli znečistené len čiastočne. Biela rukavička zachytila špinu až na parapetnej doske. Priestor v okolí okien bol v električke najšpinavší.
Hodnotenie Nového Času:
sedačky: 1
držiaky: 2
parapety: 4
Celková známka: 3
Autobus trasa: Cintorín Slávičie údolie – Most SNP
V autobuse číslo 31, v ktorom sa prevažne vozia študenti z Mlynskej doliny, boli sedačky čisté. Stopy však na bielej rukavici zanechali tyče na držanie. Najviac znečistené boli parapetné dosky pri oknách. Jediné pretretie rukavicou znamenalo zachytenie poriadnej špiny.
Hodnotenie Nového Času:
sedačky: 2
držiaky: 3
parapety: 4
Celková známka: 3
Trolejbus číslo 202 dopadol v teste Nového Času najhoršie. Sedačky boli síce čisté, no prvá špina sa objavila už na tyčiach. Cestujúci „na stojáka“ by z toho pohľadu neboli nadšení. Najväčší neporiadok bol však na parapetnej doske, kde sme objavili súvislú vrstvu prachu. Rukavica bola zo všetkých najčiernejšia.
Hodnotenie Nového Času:
sedačky: 2
držiaky: 3
parapety: 5
Celková známka: 4
Tvrdia, že upratujú každý deň
"Vodič na každom obratisku kontroluje vozidlo, pozbiera odpadky. Denne sa očistia sedadlá, odstránia nečistoty medzi rámom a zadným sklom, dezinfikujú sa držadlá a tyče, povysáva sa podlaha a schody a zotrie podlaha mopom. Pri zistení väčšieho znečistenia nahlási skutočnosť na dispečing DPB, a ten rozhodne o ďalšom postupe. DPB vykonáva minimálne raz ročne mimoriadne čistenie, a teda nad rámec denného čistenia," uvidela hovorkyňa Dopravného podniku Adriana Volfová.