Týka sa to všetkých šestnástich modelov, ktoré firma na japonskom trhu má. Riadne testy, ale ukázali, že nie je treba doterajšie údaje meniť, oznámila automobilka. Podobný škandál už otriasol menším rivalom Mitsubishi Motors, čo japonské úrady prinútilo nariadiť všetkým tamojším automobilkám, aby preskúmali metódy testovania spotreby paliva.
Suzuki je štvrtým najväčším výrobcom áut v Japonsku. Nesprávne skúšobné metódy automobilka používala od roku 2010 a celkom sa týkajú zhruba 2,1 miliónov vozidiel. Automobilka uviedla, že áut v zahraničí sa tieto nezrovnalosti netýkajú. "Firma sa ospravedlňuje za to, že nedodržala stanovené pravidlá," uviedol generálny riaditeľ Osamu Suzuki. Automobilka poprela, že sa používaním chybných testov snažila umelo vylepšiť údaje o spotrebe. Dodali, že čísla, ktoré na základe nesprávnych testov poskytovala sa príliš nelíšia od správnych údajov.
Konkurenčná automobilka Mitsubishi priznala, že jej zamestnanci pri niektorých modeloch manipulovali s testami spotreby pohonných hmôt a nadhodnocovali efektivitu využitia paliva. Metódy testovania spotreby, ktoré odporujú japonským predpisom, mala firma používať od roku 1991.
Regulátori po celom svete zamerali pozornosť na emisie a spotrebu už vlani na jeseň. Nemecký koncern Volkswagen vtedy priznal, že milióny ich áut majú nainštalovaný softvér, ktorý má upravovať výsledky nameraných hodnôt. Južná Kórea v pondelok obvinila japonskú automobilkou Nissan Motor, že podobne ako Volkswagen u naftových verzií svojho modelu Qashqai použila zariadenia v obchádzaní emisných testov.