Na palube nezvestného lietadla patriaceho spoločnosti EgyptAir sa mali niekoľko minút pred jeho zrútením do Stredozemného mora spustili detektory dymu. S odvolaním sa na letové dáta o tom v noci na sobotu informovali stanice BBC a CNN.
Dym na toalete a v priestoroch elektroinštalácie lietadla mal byť zaznamenaný iba niekoľko minút pred stratou kontaktu s posádkou stroja. Údaje zverejnil v piatok letecký portál Aviation Herald, pričom majú pochádzať z automatického systému sledovania lietadla (ACARS), ktorý zhromažďuje údaje pre letecké spoločnosti.
Dym na toalete Airbusu A320 mali detektory zaznamenať vo štvrtok o 02.26 h. O minútu neskôr sa spustil alarm. Systém ACARS odoslal posledný záznam o 02.29 h, kontakt s lietadlom sa stratil o štyri minúty neskôr - o 02.33 h, uvádza Aviation Herald. Portál tvrdí, že letové údaje zo systému ACARS získal od troch rôznych nezávislých zdrojov. Reuters pripomenul, že citované informácie sa bezprostredne nepodarilo potvrdiť a americký predstaviteľ ich označil za nepodložené fámy.
Francúzsky úrad pre vyšetrovanie leteckých nehôd potvrdil informácie, podľa ktorých boli krátko pred štvrtkovým zrútením egyptského lietadla do Stredozemného mora zaznamenané hlásenia o zadymení jeho vnútrajška.
Podľa vyjadrenia hovorcu Sébastiena Bartheho pre agentúru AP odoslal automatický systém lietadla pozemným zariadeniam správy nasvedčujúce prítomnosti dymu na viacerých miestach. Detektory ho zachytili niekoľko minút pred tým, ako let EgyptAir číslo 804 z Paríža do Káhiry zmizol z obrazoviek radarov, príčina je však zatiaľ neznáma.
Prijaté automatické hlásenia podľa Bartheho "vo všeobecnosti znamenajú vypuknutie požiaru". "Nevyvodzujeme z toho žiadne závery. Čokoľvek navyše sú len číre dohady," doplnil hovorca francúzskeho Úradu pre vyšetrovanie a analýzu bezpečnosti civilného letectva (BEA).
V oblasti Stredozemného mora ležiacej približne 290 kilometrov severne od egyptského pobrežia medzitým pokračuje pátranie po ďalších častiach zničeného airbusu vrátane tzv. čiernych skriniek, ktorých obsah by mohol byť kľúčom k zisteniu príčiny havárie.