Rozhnevala priaznivcov nemeckého protiimigračného hnutia Vlasteneckí Európania proti islamizácii Západu, v skratke Pegida. Prekáža im, že spoločnosť na obaloch populárnej Kinder čokolády nahradila ikonického plavovlasého chlapca deťmi tmavej pleti.
Zmena spomínaných obalov je jedna zo súčastí marketingovej akcie pred futbalovými majstrovstvami Európy. Obrázky chlapcov majú znázorňovať hráčov nemeckého národného tímu. Tento na prvý pohľad milý nápad však razom nabral nie príliš lichotivý spád. Fotky na obaloch čokolád, ktoré milujú nielen deti, ale aj dospelí, sa podľa televízie N24 objavili na facebookovej stránke bádensko-württemberskej odnože Pegidy. Príspevok, samozrejme, neostal bez povšimnutia a zdobila ho veta: „Nezastavia sa pred ničím.“ Netrvalo dlho a postupne k nemu začali pribúdať komentáre stúpencov hnutia, ktorí rázne odsudzovali zmenu obrázka dieťaťa.
Dokonca tento marketingový ťah s chlapcami tmavej pleti označovali za zvýhodňovanie migrantov. Pravdepodobne však netušili, kto na snímkach v skutočnosti je. Na kritizovaných obaloch sú tváre futbalistov Jéroma Boatenga, ktorého otec je z Ghany, a Ilkaya Gündogana. Ten má zase turecký pôvod.
Celkovo firma Ferrero pred šampionátom uviedla na nemecký trh až jedenásť variantov obalov čokolády s rôznymi tvárami. Firma takisto neostala ticho a proti Pegide sa ohradila, že odmieta akúkoľvek formu rasizmu a diskriminácie. Pegida si vyrobila aj množstvo nemeckých nepriateľov, ktorí nešetrili štipľavými poznámkami na adresu spolku. „Tí futbalisti urobili pre Nemecko viac, než vy urobíte za celý život,“ uviedol nemenovaný používateľ na twitteri.
Hnutie Pegida
- nemecká občianska iniciatíva
- vznik: Drážďany
- zakladateľ: Lutz Bachmann (sedel v base za obchod s drogami)
- počet priaznivcov: 200-tisíc
- odmieta vyzbrojovanie Kurdov v boji proti islamistom
- momentálne bojuje proti islamizácii Západu