Tento svoj zámer predstavil na dnešnom brífingu v Bratislave pri informovaní o definitívnom zozname úloh, ktoré plánuje splniť ešte v tomto roku. Plavčan pred týždňom po rokovaní so zástupcami stavovských organizácií a iniciatív zverejnil predbežný balík opatrení. Kompletný zoznam počíta s 38 prioritami pre oblasť regionálneho školstva, v rámci vysokého školstva plánuje minister zrealizovať 24 úloh a ďalších päť súvisí s podporou národnostných menšín. Oproti pôvodnému dokumentu pribudli tri nové úlohy.
„Dve sa týkajú 6-% zvýšenia platov učiteľov v regionálnom a vysokom školstve na rok 2017 a takisto aj úloha, ktorá sa týka finančného zabezpečenia vedeckých databáz, ktoré sú potrebné pre rezort školstva na to, aby vedeckí pracovníci mohli čerpať publikácie a podnety z publikácií, ktoré sú uvedené v týchto databázach,“ priblížil Plavčan. Za najdôležitejšiu úlohu v tomto roku označil vypracovanie Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania, ktorý bude pokrývať dlhodobé zámery a ciele v celej škále výchovy a vzdelávania v desaťročnom výhľade. Na verejnú diskusiu bude návrh programu predložený 1. decembra.
V rámci začatej reformy školstva už ministerstvo predložilo novelu zákona, ktorou sa od septembra zvýšia platy pedagogickým a odborným zamestnancom v regionálnom školstve aj vysokoškolským učiteľom o 6 %. Ďalšou novelou zaviedlo výnimku pre zachovanie málotriedok. Ministerstvo školstva plánuje zároveň pripraviť novelu zákona o financovaní, v rámci ktorej chce zaviesť zohľadňovanie dĺžky praxe pedagogických a odborných zamestnancov. Témou tohto roka bude aj dovybavenie základných a stredných škôl pomôckami. Rezort chce taktiež zmapovať situáciu v oblastí kapacít materských škôl a v spolupráci s miestnou územnou samosprávou pripraviť návrhy na jej rozširovanie v miestach, kde je to potrebné.
Pokračovať chce aj v aktivitách vedúcich k znižovaniu administratívnej záťaže na školách. Plavčan tiež hodlá tento rok otvoriť diskusiu o vrátení kompetencií ministerstva vnútra na ministerstvo školstva. Medzi úlohami pre oblasť vysokého školstva sa nachádza napríklad zmena systému akreditácie vysokých škôl, sprísnenie kritérií na hodnotenie v oblasti výskumnej činnosti vysokých škôl či podpora grantových systémov. V hre je aj revízia študijných odborov na vysokých školách.