Pri teste z matematiky a vyučovacieho jazyka dosiahlo 1286 žiakov úspešnosť viac ako 90 percent, čo znamená, že sú prijatí na strednú školu bez skúšok. Na druhej strane testovanie ukázalo, že žiaci v 26 okresoch Slovenska dosiahli v testovaní z matematiky úspešnosť pod hranicou národného priemeru (52,8 %), pričom 11 z nich sú okresy označené ako najmenej rozvinuté okresy Slovenska. Výsledky Testovania 9 tak podľa ministerstva školstva aj tento rok potvrdili vzťah medzi socioekonomickou situáciou v regióne a úrovňou vedomostí žiakov. Z tejto kategórie sa vymykajú iba Sobrance, kde žiaci dosiahli v teste z matematiky úspešnosť 57,6 percenta.
Podľa riaditeľky Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romany Kanovskej aktuálne NÚCEM pripravuje projekt Inkluzívnej školy, v ktorom plánuje v týchto regiónoch zaviesť do vyučovania už na prvom stupni základných škôl podporné aktivity pre žiakov, aby sa zlepšili ich výsledky a zručnosti najmä v čitateľskej a matematickej gramotnosti. "Aktivity budú cielene zamerané tak, aby sa žiaci stále zlepšovali, čo budeme aj priebežne monitorovať," dodala.
Časť žiakov aj tento rok mohla vypĺňať zadania Testovania 9 elektronicky. Pre takúto formu sa ich rozhodlo 1209 na 75 základných školách.
Test z matematiky riešilo 38.230 žiakov s priemernou úspešnosťou 52,8 %. Výrazne lepší výsledok dosiahli žiaci v elektronickej forme testu, a to 64,3 %. Test zo slovenského jazyka a literatúry písalo 35.864 žiakov s priemernou úspešnosťou 62,6 %. Elektronicky testovaní žiaci (1088) dosiahli priemernú úspešnosť 68,7 %.
Test z maďarského jazyka a literatúry písalo 2490 žiakov s priemernou úspešnosťou 64,6 %. Priemerná úspešnosť elektronicky testovaných žiakov (118) bola 71,9 %. Test zo slovenského jazyka a slovenskej literatúry písalo 2490 žiakov zo škôl s vyučovacím jazykom maďarským, pričom dosiahli priemernú úspešnosť 64,2 %. Priemerná úspešnosť elektronicky testovaných žiakov (118) bola 68,9 %. Test z ukrajinského jazyka a literatúry písalo 14 žiakov s priemernou úspešnosťou 67,9 %.
Úlohy v testoch boli zamerané na logické myslenie, porozumenie textu, overovanie vedomostí a zručností, aplikáciu poznatkov v praktických súvislostiach. V testoch z vyučovacích jazykov mali stále zastúpenie aj úlohy na čítanie s porozumením, test z matematiky obsahoval i úlohy začlenené do kontextu praktického života, či grafy a tabuľky.