Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž plánuje rozšíriť takúto službu po celom Slovensku. V súčasnosti funguje len na troch pilotných tratiach, a to z Trnavy do Kútov, z Čadce do Makova a z Humenného po Stakčín. SMS ticketing pritom umožňuje cestujúcim kúpiť si lístok na vlak aj na staniciach či zastávkach, kde nie je otvorená pokladnica. Termín, kedy sa SMS lístky rozšíria na trate po celom Slovensku zatiaľ ZSSK podľa hovorkyne Jany Morháčovej nestanovila.
Dopravca si však už zaobstaral dohody na poskytovanie takejto služby s tromi mobilnými operátormi na obdobie troch rokov za 600.000 eur. "ZSSK obstarala dohody s operátormi preto, aby v prípade prijatia rozhodnutia o zavedení celoslovenskej prevádzky SMS ticketingu, bolo možné služby začať okamžite prevádzkovať," opísala Morháčová. Suma 600.000 eur predstavuje podľa nej maximálny horný strop, celková cena bude totiž závisieť od využiteľnosti služby cestujúcimi. Zmluvy zatiaľ podľa hovorkyne uzatvorené neboli.
Pilotný projekt na predaj lístkov cez SMS správy spustil dopravca na troch regionálnych tratiach v polovici novembra minulého roka. Lístky sú platné v osobných vlakoch a regionálnych expresoch. Od polovice mája tohto roku zároveň ZSSK pristúpila k druhému kroku, a tým bolo prijatie sprísnených podmienok pre nastupovanie do vlakov na týchto trasách bez lístka, a tiež pre predaj lístkov priamo vo vlakoch. "Bez lístka možno nastupovať len do vozňa označeného oranžovou nálepkou 'Predaj cestovných lístkov', kde je možné kúpiť lístok bez prirážky alebo s nízkou prirážkou," vysvetlila Morháčová.
Lístok bez prirážky možno kúpiť len vtedy, ak cestujúci nastúpil do označeného vozňa v stanici, kde nebola otvorená pokladnica. Ak cestujúci nastúpil bez lístka v stanici, kde bola otvorená pokladnica, priplatí si k platenému lístku ešte prirážku 1,50 eura a k lístku na bezplatnú dopravu 3 eurá. "Nákup lístka v inej časti vlaku je po novom spojený vždy s prirážkou 5 eur," upozornila Morháčová.