Po dlhých rokoch ho prvýkrát vystavili na oči verejnosti v múzeu Fitzwilliam Museum v Cambridgei. Jeho tím reštaurátorov na obraze pracoval dlhých desať rokov. Našťastie nedopadol tak ako neslávne slávna freska Krista od španielskej dôchodkyne, ktorej snaha o reštaurovanie mala katastrofálne následky.
Dielo prvýkrát zničili počas toho, ako sa ho začiatkom 18. storočia snažili preniesť z dreva na plátno. Odvtedy už prešiel mnohými pokusmi o obnovenie, no až teraz po vyše troch storočiach nadobudol opäť dokonalý vzhľad. Jednotlivé časti obrazu skúmali reštaurátori pod mikroskopom, aby odhalili autorov spôsob vrstvenia a detaily toho, ako nanášal farby.
„Niektorí ľudia si môžu myslieť, že by sme maľbu mali nechať v pôvodnom stave ako archeologickú relikviu, no ja si myslím, že rozhodnutie ho prerobiť bolo správne,“ vyjadril sa riaditeľ múzea Rupert Featherstone pre Daily Mail. Obraz sa prvýkrát dostal do múzea, keď ho lord Fitzwilliam kúpil počas Francúzskej revolúcie v roku 1800. „Nemôžeme robiť zázraky, no dielo, ktoré bolo úplne zničené, je teraz opäť lákadlom pre oči,“ dodal Featherstone. Múzeum v Cambridgei sa ho rozhodlo po dlhých rokoch vystaviť pri príležitosti 200. výročia inštitútu.
Zbabraná freska Krista
Maľbu Krista zreštaurovala španielska dôchodkyňa Cecilia Gimenez v roku 2012. Po dokončení však pobúrila a zároveň pobavila celý svet, pretože freska z 19. storočia vyzerá ako nevydarená detská kresba. Médiá označili jej prácu za „najhoršiu reštauráciu v histórii“. No podnikavci z jej diela ťažia dodnes.
Sebastiano Del Piombo
- taliansky renesančný maliar pôsobil v 15. a 16. storočí
- chodil do benátskej maliarskej školy, ovládal maľbu olejom na stenu, kameň,
striebro, meď či cín
- mal roztržku s Michelangelom pre práce na freske Posledný súd v Sixtínskej kaplnke