Okrem svojho miláčika zberateľa najviac fascinujú americké motocykle značky Indian. Počet zberateľov tejto renomovanej značky možno vo svete spočítať na prstoch oboch rúk. Jeho zbierka historických tátošov predstavuje úctyhodné číslo - takmer päť desiatok kusov. A koľko hodín strávi pri renovácii motocykla?
„Najviac času trvala renovácia prvého Indiana 600. Ak poviem 1 500 hodín, určite to nepreženiem. To je na tejto vášni krásne, keď po stovkách hodín práce zavrčí
kostra zo šrotoviska na zraze motoristov.“
Ako sa dostal k najvzácnejšiemu štvorkolesovému exponátu - Prage Alfa Faet z roku 1927? „Jeho pôvodný majiteľ bol taxikár a vozil aj Tomáša Baťu st. Tesne pred príchodom sovietskych
vojakov počas vojny rozobral auto do poslednej matice a porozkladal po celom
dome, aby mu ho nenašli a nezobrali. Ja som sa viac ako 20 rokov snažil to auto od
neho získať. Až po jeho smrti mi ho predala jeho dcéra. Auto som
dva roky dával dokopy,“ hovorí J. Kolenič, ktorý už našiel pokračovateľa rodinnej
tradície v synovi Jozefovi i dcére Janke. Tá už trikrát získala titul majsterky sveta
v cyklotriale.
Motorku si opatruje v obývačke
SK
POPRAD - Nie je kaktus ako kaktus. Ten, ktorý má doma
Jozef Kolenič a ešte zopár šťastlivcov na svete, by
chcel asi každý, kto obdivuje históriu na kolesách. Je
to Kaktus - prvý sériovo vyrábaný motocykel z radu ČZ
z roku 1931. Bolo ich vyrobených iba pár a len zlomok
sa zachoval dodnes. Nie div, že J. Kolenič má o stále pojazdný
exponát obavy a spáva s ním v obývačke.