Konkrétne by malo ísť o linky do Marianky (okr. Malacky), Chorvátskeho Grobu (okr. Senec) a prihraničnej Rajky z dôvodu chýbajúcich financií. Dopravný podnik priznal, že sa o ich prevádzkovaní diskutuje. Starostovia obcí to rázne odmietajú. Pre obyvateľov by to bola rana pod pás!
Nočná mora sa vracia. Už v minulosti zápasili starostovia a obyvatelia dotknutých obcí o to, aby mali priame spojenie s hlavným mestom. O linku do Marianky sa usiloval jej bývalý starosta Marián Jurika. Od apríla 2012 sem začal zachádzať autobus č. 37, ktorý pôvodne chodil iba po Záhorskú Bystricu. Súčasného starostu Petra Hasoňa správa o možnom zrušení tejto linky zaskočila.
„Záujem Marianky je, aby určite pokračovala, dokonca chceme zintenzívniť jej frekvenciu,“ prezradil Novému Času s tým, že počul, že ekonomická návratnosť tejto linky nie je pre DPB taká, akú by si predstavovali. Za zachovanie linky by však boli ochotní priplatiť, závisí to od výšky sumy a či by to schválili miestni poslanci.
Barbora Juhásová (28), Marianka
- Nesúhlasím so zrušením alebo obmedzením linky č. 37. V Marianke som často, navštevujem rodinu. Pre spojenie s Bratislavou je to potrebný spoj.
O spojenie s Bratislavou sa snažila aj prihraničná Rajka, kde žije viac ako 2 000 Slovákov. Ich boj sa začal ešte v roku 2008, keď spisovali petíciu za obnovenie vlakového spojenia do Bratislavy alebo za zriadenie novej autobusovej linky. Snaha dopadla úspešne, do Rajky začal premávať spoj č. 801, ktorému však v októbri minulého roka hrozila stopka pre končiacu sa licenciu. Teraz sa o budúcnosti oboch liniek diskutuje, čo Novému Času potvrdila aj hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Milena Hricová (52), Rajka
- Zrušenie linky č. 801 by bola katastrofa. Často ju využívajú študenti aj pracujúci. Ak linku niekto kritizuje, tak sú to hlúposti. Tento spoj potrebujeme.
Ohrozený je aj Chorvátsky Grob. „Bratislavský samosprávny kraj (BSK) v súčasnosti rokuje s DPB, a. s., o prevádzkovaní tejto linky,“ informovala Volfová. BSK však od toho dáva ruky preč. „K zmluve medzi obcou Chorvátsky Grob a DPB sa BSK nevie vyjadriť. Zabezpečujeme spojenie do Chorvátskeho Grobu v nadštandardnom režime oproti ostatným obciam v kraji. Dopravné výkony objednávame u dopravcu Slovak Lines,“ uviedla hovorkyňa BSK Lucia Forman. Podľa informácií Nového Času sa zvažuje aj zrušenie linky do rakúskeho Hainburgu. Medzi ľudmi, ktorí tam pravidelne cestujú, už približne pred dvomi týždňami kolovala petícia za zachovanie tohto spoju.
Anna Pažitná (62), Chorvátsky Grob
- Autobus č. 525 veľmi potrebujeme, do Bratislavy chodím každý deň za prácou. Skomplikovalo by to život aj študentom. Iné autobusy nejdú tak často.