Tento problém robí vrásky na čele všetkým Bratislavčanom, ktorí pri svojich domovoch nevedia nájsť voľné miesto a väčšina z nich je obsadená cezpoľnými. Nový Čas sa rozhodol otestovať, koľko času vám zaberie parkovanie v jednotlivých mestských častiach v čase, keď sa ľudia vracajú z práce.
Výsledkom sú desiatky minút hromženia za volantom a miesto vzdialené aj pol kilometra od domu. Kedy primátor a starostovia konečne pochovajú tento večný problém? Mestským poslancom sa materiál dostane na stôl zrejme až v septembri.
Dlhé diely, Veternicová 18, čas: 10:05:06
Karlova Ves pripravuje pilotný projekt na zavedenie rezidenčného parkovania. Vo vyznačenej zóne bude mať možnosť parkovať len obyvateľ s trvalým pobytom. Kým však hlavné mesto neprijme všeobecne záväzné nariadenie a zmenu štatútu, nebude môcť byť parkovanie spoplatnené.
Dúbravka, Ožvaldíkova 13, čas: 2:14:90
Vlastnú parkovaciu politiku Dúbravka nepripravuje, vytvára však nové parkovacie miesta. K návrhu mesta o jednotnom parkovaní sa nepriklonila. Za podstatné však považuje vytvorenie záchytných parkovísk a zatraktívnenie verejnej dopravy.
Ružinov, Palkovičova 3, čas: 02:51:52
Ružinov pripravuje princípy parkovacej politiky, ktoré budú v súlade s navrhovaným všeobecne záväzným nariadením hlavného mesta. Základnou podmienkou je presunutie tzv. účelových komunikácií spod správy mesta pod správu mestskej časti.
Kramáre, Višňová 4, čas: 3:33:02
Nové Mesto odsúhlasilo návrh všeobecne záväzného nariadenia mesta. Predložilo aj konkrétne rozdelenie mestskej časti na tri zóny. Tie umožnia nastaviť rôznu výšku poplatku pre návštevníkov podľa atraktivity a zaťaženosti lokality a zároveň aj postupné zavádzanie zón s regulovaným parkovaním.
Petržalka, Námestie Hraničiarov 18, čas: 07:33:14
Petržalka sa priklonila k jednotnej parkovacej politike. Žiada však jasné definovanie pojmov abonent, návštevník a rezidentská karta bez a s označením zóny. Vyriešiť chce aj parkovanie bicyklov a motoriek, iný režim by mal fungovať v okolí škôl a nemocníc.
Zvýhodnenie Bratislavčanov
primátor Ivo Nesrovnal: Podmienky parkovania v navrhovanej úprave zvýhodňujú Bratislavčanov - teda rezidentov, pretože vydanie parkovacej karty bude viazané na trvalý pobyt v danej mestskej časti, resp. v Bratislave. Parkovacie miesta sa tak uvoľnia a budú na nich môcť zaparkovať práve Bratislavčania. V súčasnosti, keď v meste neplatí žiadne regulované parkovanie, doplácajú na to práve obyvatelia nášho mesta - každý parkuje kde chce a ako chce.