Informovala o tom tlačová agentúra AP s odvolaním sa na oznámenie egyptskej vyšetrovacej komisie. Zvyšky havarovaného lietadla identifikovala posádka pátracieho plavidla John Lethbridge, ktoré si najala egyptská vláda, aby sa pokúsilo nájsť čierne skrinky a vrak. Plavidlo identifikovalo trosky lietadla v niekoľkých lokalitách a urobilo aj snímky trosiek. Vyšetrovatelia na základe prvých fotografií nakreslia orientačnú mapu, ktorá bude zaznamenávať lokality trosiek a bude slúžiť na ďalšie pátranie. Plavidlo je vybavené takisto sonarom (ultrazvukovým zameriavačom) a ďalšími zariadeniami, ktoré dokážu objaviť vrak aj v hĺbke 1830 metrov.
Od zmiznutia Airbusu A320 z radarov počas letu z Paríža do Káhiry 19. mája našli na mori len menšie kusy trosiek a telesných pozostatkov. Príčina havárie ešte nebola určená. Lode a lietadlá z Egypta, Grécka, Francúzska, Spojených štátov a ďalších krajín pátrajú v Stredozemnom mori severne od egyptského prístavu Alexandria po čiernych skrinkách - záznamníku letových údajov a záznamníku hlasov z kokpitu - ako aj po ďalších telách a častiach lietadla.
Egyptský minister pre civilné letectvo Šaríf Fathí vyjadril presvedčenie, že terorizmus je pravdepodobnejšou príčinou havárie než technické zlyhanie či iná katastrofa. Zatiaľ sa však neobjavil žiaden presvedčivý dôkaz o príčine nešťastia a žiadna skupina sa neprihlásila k tomu, že by na lietadlo zaútočila. Do médií unikli letové údaje, ktoré naznačili, že senzor zaznamenal v posledných chvíľach letu dym na toaletách a prasklinu na dvoch oknách v kokpite stroja.
Egyptskí vyšetrovatelia v nedeľu oznámili, že čas na nájdenie tzv. čiernych skriniek sa kráti, lebo tie prestanú vysielať signál umožňujúci ich lokalizáciu už približne o päť dní. Čierne skrinky môžu prezradiť, či došlo k technickej chybe, únosu lietadla alebo bombovému útoku. Nájsť skrinky bez signálu je možné, ale oveľa ťažšie.