Každý z nás má nejakú neresť, no dôležité je, do akej miery sa dokážeme ovládať. Ak s obľubou obhrýzate ceruzku a nikomu to neprekáža, je to v poriadku. Keď je však kolegova a už ste mu ich niekoľko takto zlikvidovali, nečudujte sa, že je nahnevaný. Zo zdanlivo nevinnej činnosti môže vzniknúť veľký problém.
Osobné konflikty
Najnovšie výskumy medzinárodnej spoločnosti ComPsych, na ktorých sa zúčastnilo tisíce podnikov v USA, ukázali, že najväčšou hrozbou pre šéfov firiem sú osobné konflikty medzi zamestnancami. Tie veľmi často vyústia do výpovedí a podniky tak veľakrát zbytočne prichádzajú o kvalitných pracovníkov.
Pátrajte po príčinách
Keď vidíte, že kolega nie je nadšený hlasným zvonením vášho telefónu, porozprávajte sa s ním. Jasne formulujte svoje názory a na podobnú debatu vyzvite i jeho. Ak aj vám, naopak, niečo prekáža na ňom, pokojne mu to povedzte. Otvorená komunikácia je pre vašu ďalšiu spoluprácu veľmi dôležitá.
Nájdite kompromis
V prípade, že ste už našli zdroj hnevu, snažte sa to čo najskôr napraviť. Kolega si bude ceniť vašu snahu a aj on pravdepodobne začne pracovať na odstránení vlastných nerestí. Vzájomnou toleranciou predídete problémom skôr, než by mohli prerásť do väčších konfliktov.
ŠKOLENIE POMÔŽE
Ak ste nadriadený a zistíte, že vaši zamestnanci nespolupracujú tak ako by mali, požiadajte šéfa personálneho oddelenia, aby zorganizoval skupinový tréning. Pri takýchto kurzoch sa zamestnanci naučia o problémoch nielen rozprávať, ale ich aj riešiť. Vhodnou motiváciou na prekonanie konfliktov môže byť vytýčenie cieľov firmy
KTO NAJVIAC LEZIE NA NERVY
1. Neurotici - škrípu zubami, šúchajú nohami o koberec alebo nervózne trasú kolenami.
2. „Telefonisti“ - rozoberajú súkromie tak nahlas, že to musíte počúvať, aj keby ste nechceli.
3. Pesimisti a hundroši - nedokážu nič iné, len na dávať na celý systém, no nič pre jeho zlepšenie nepodniknú.
4. Otužilci - na dlhší čas pootvárajú okná i napriek tomu, že je vonku mínus 15 stupňov a iný kolega má nádchu.
5. Kávičkári - pijú litre kávy za deň, ale nikdy ju nedoplnia, keď ju minú.
6. Neporiadnici – ich stôl vyzerá ako po výbuchu a všetky použité nádoby rozkladajú po celej kancelárii.
7. Hypochondri – s každým kýchnutím alebo zakašľaním utekajú k lekárovi, ale ešte predtým to dôkladne s každým rozoberú.