Počas horúčav, ktoré zasiahli Slovensko uplynulý víkend, by si každý vedel predstaviť tráviť čas niekde na deke pri vode. Mnohí však v tom čase cestovali. Pri kúpe lístka do vlakov Regiojet sa Slováci tešili na kvalitu a pohodlie. Čakal ich však pravý opak.
„Sobotňajšia cesta Regiojetom z Košíc do Trnavy sa nedá nazvať ináč ako hororová. Ide o to, že asi po 1 až 1,5 hodine cesty vlakom,prestala fungovať klimatizácia. Vonku bolo v tieni 36-38 stupňov Celzia. Zjavne nám tam chýbal kyslík a nehovorím o tej neznesiteľnej horúčave. Sklá na oknách pripomínali varné dosky. Aj obsluhujúci personál sa kúpal vo vlastnom pote,“ hovorí o nepríjemnom zážitku čitateľka Eva.
Komfortné cestovanie, ktoré prepravca sľubuje, sa nekonalo. Namiesto toho sa cestujúci cítili ako v rozpálenom pekle. „Cestoval som vlakom Regiojet v piatok cez deň aj v sobotu podvečer. V obidvoch prípadoch nefungovala v uzavretých vagónoch klimatizácia a v týchto letných dňoch bola teplota vo vozňoch blízko 40 stupňov,“prezradil ďalší čitateľ nespokojný so službami súkromného prepravcu. Ľuboš ďalej doplnil: „V obidvoch prípadoch som cestoval v tarife Relax, ktorá je drahšou. Nespokojný som bol s teplotou vo vozni, okná sa nedali otvárať a aj wifi signál bol väčšinu doby slabý. Možnosť pracovať z vlaku, alebo sa zabávať sa využiť nedala.“
Čitateľ Anton upozornil na ďalší problém spoločnosti. V Zlatovciach sa pokazil rušen vlaku Regiojet a cestujúci do Trenčína nemali inú možnosť, než vystúpiť. Podľa hovorcu spoločnosti Regiojet Aleša Ondrůja sa však prepravca snažil urobiť všetko pre zachovanie bezpečnosti cestujúcich: „Po dohode so ŽSR sa nám podarilo zaistiť mimoriadnu možnosť bezpečného výstupu cestujúcich za asistencie palubného personálu tak, aby tí cestujúci, ktorí sa ponáhľali, mohli odísť predtým, než dorazila náhradná lokomotíva, spojmi iného dopravcu.“
Spoločnosť v prípadoch, ako sú nefunkčná klimatizácia, či pokazený rušeň, poskytuje cestujúcim kompenzáciu. „RegioJet má v prípadoch, keď dôjde k poruche alebo k nepohodliu, ktorému sú cestujúci vystavení, jasne stanovené pravidlá a cestujúcich, ak dôjde k poruche, vždy odškodňuje,“ hovorí Aleš Ondrůj. V prípade, že cestujúcich nemajú kam vo vlaku presadiť, tí majú nárok na kompenzáciu až do výšky 100 % ceny cestovného.