Do redakcie nám napísala čitateľka Slávka, ktorej rodičia uverili lákavej ponuke. „Pán Vladislav obvoláva dôchodcov z východu Slovenska a sľubuje im výhru v hoteli v kúpeľoch v Dudinciach. Podmienkou je kúpa 'čarovného liečivého náramku',“ tvrdí Slávka. Po tom, čo si dôchodcovia kúpia náramok, za 19,50 eur im na dobierku príde poukaz do Hotela Flora v Dudinciach. Zaujímavé však je, že v hoteli o takýchto poukazoch nič nevedia.
„Doposiaľ som sa s niečím podobným nestretol. Pokiaľ viem, nám konaním p. Vladislava doposiaľ nevznikla žiadna priama škoda, napriek tomu mám voči jeho konaniu vážne výhrady. S menovaným pánom som sa nikdy nestretol, nemáme a nikdy sme nemali uzatvorené žiadne dohody či už písomné alebo ústne,“ reagoval na naše otázky Peter Biensky, konateľ spoločnosti Hotel Flora.
Vladislav je bývalý obchodný zástupca firmy Globaltex, ktorá kupóny kedysi distribuovala. Momentálne tam však už nepracuje a podľa jeho slov sa najbližšie chystá do zahraničia. „Keď som z Globaltexu odišiel, firma mi nechala niekoľko poukazov, ktoré som mal rozposlať rôznym ľuďom. Tí poukazy využili v hoteli a boli maximálne spokojní, poslali mi aj ďakovné pohľadnice či maily,“ povedal na svoju obranu pán Vladislav. To, ako taká vďaka od spokojných klientov vyzerala, sme sa už nedozvedeli, pretože nám ju odmietol preposlať.
Firma Globaltex má však na činnosť svojho bývalého zamestnanca iný názor. Poukazy, ktoré Vladislav rozposielal, totiž podľa nej nie sú pravé, ide len o ich fotokópiu. „Podľa sprostredkovaných informácií p. Vladislav aj po odchode zo spoločnosti Globaltex naďalej vo svoj prospech využíva, alebo presnejšie, zneužíva informácie, ku ktorým mal počas svojho pôsobenia v spoločnosti prístup. Podľa tvrdenia zástupcu spoločnosti pána Németha distribúcia falošných hotelových poukazov je len jedna z viacerých výhrad, ktoré voči p. Vladislavovi má,“ povedal Peter Biensky.
Podobní pochybní podnikatelia sa zväčša orientujú na ľudí, ktorí nemajú šancu overiť si informácie uvedené v pošte, preto výhodným ponukám jednoducho naletia. V tomto prípade sa dajú takíto "zákazníci" počítať na desiatky. Keď sme sa totiž pána Vladislava opýtali, koľko kupónov odoslal, bez problémov odvetil: „Firma mi nechala okolo 100 kusov poukazov.“
Konateľ spoločnosti Hotel Flora taktiež s "podnikateľom" komunikoval a od jeho činnosti sa dištancuje: „O svojom názore na takéto konanie som pána Vladislava informoval v telefonickom hovore. Ako ma uistil, nič podobné sa už nebude opakovať. Zo strany hotela som na konaní našich zamestnancov žiadne pochybenie nezistil,“ doplnil Biensky.