Dnes sú však sklamaní, pretože od veľkého outletového centra v Trnavskom okrese čakali podstatne viac. Jediný outlet na Slovensku sa má reštrukturalizovať. Čo to znamená pre spoločnosť a zákazníkov?
Outlet vo Voderadoch zíva prázdnotou. „Čakala som, že k nám bude chodiť viac ľudí, no nemôžem povedať, že by bolo úplne prázdne,“ vraví predavačka Lucia Holíková (30), podľa ktorej sa ich outlet vôbec nepodobá na Parndorf. O tom, že majitelia centra majú problémy, svedčí aj fakt, že idú do reštrukturalizácie a rokujú s novými investormi. „Reštrukturalizácia je pragmatické riešenie, ktoré umožní projekt stabilizovať, zvýšiť jeho potenciál, ochráni obchodných partnerov a v neposlednom rade vytvorí pevnú pôdu pre vstup možného strategického partnera,“ píše spoločnosť One Fashion Outlet 1 vo svojom stanovisku.
Ľudia vo Voderadoch kupujú skôr praktické veci. „Najviac idú výrobky do domácnosti, ktoré ľudia potrebujú,“ vravia predavačky z domácich potrieb. V rámci procesu reštrukturalizácie bude spoločnosť pokračovať vo svojej činnosti. Podľa mediálnej konzultantky Márie Adamovej reštrukturalizácia nemá na nájomcov ani návštevníkov centra žiadny dosah. Jednotliví nájomcovia pokračujú vo svojej obchodnej činnosti s plným zachovaním zamestnanosti.
One Fashion Outlet Voderady
Centrum svoje brány otvorilo v októbri 2013. V súčasnosti ponúka tovar v 70 obchodoch na predajnej ploche 15 000 štvorcových metrov. V uplynulých týždňoch otvorili v priestoroch centra tri nové obchody.
Ako sú na tom obchodné centrá?
Parndorf rozšíria
Fashion Outlet v Parndorfe, ktorý je vzdialený iba 20-minút od Bratislavy, sa rozrastie o ďalších 25 predajní. Okrem nových módnych značiek v raji pre nákupné maniačky pribudnú aj gastroprevádzky a parkovacie miesta. McArthurGlen Development investuje do rozšírenia 50 miliónov eur.
Senecký outlet ovládnu Číňania
Plány o výstavbe outletového mestečka pri diaľnici D1 stroskotali. Zástupcovia spoločností IPEC Group a D1 Solution tu vybudovali administratívno-logistickú základňu pre mimoeurópskych výrobcov. Celkovo sa pripravilo 80 jednotiek, v ktorých budú mať zastúpenie najmä Číňania či Američania. Pôjde o výrobcov svetelnej techniky, sójových produktov, korčulí či leteckých systémov.
„V centre našli miesto aj naše firmy, ktoré už dnes pôsobia aj mimo Európy. Samotné centrum sa člení na sekcie Technologies, Food, Retail a Expo,“ informoval mediálny zástupca spoločnosti Ľudovít Tóth. Centrum podporil aj čínsky veľvyslanec Lin Lin. „Verím, že sa stane jedným z dôležitých bodov novej Hodvábnej cesty čínsko-európskej spolupráce,“ uzavrel.