Tá patrí ku kľúčovým komoditám pri výrobe áut. V rámci vyšetrovania úrad uskutočnil v priestoroch firiem koncom júna raziu. Informovali o tom agentúra Reuters a server wsj.com.
Ako uviedol hovorca protimonopolného úradu, na raziách, ktoré sa uskutočnili ešte 23. júna, sa zúčastnilo okolo 50 zamestnancov úradu. Podporila ich aj polícia a ďalší zástupcovia z oblasti trestného konania. Hovorca podrobnosti nezverejnil, vyšetrovanie však potvrdili Volkswagen, Daimler a BMW a z dodávateľských firiem Robert Bosch a ZF Friedrichshafen. Ďalej sa však k veci vyjadrovať nechceli. Úrad neskôr uviedol, že "má dostatočný dôvod veriť, že firmy porušili pravidlá o hospodárskej súťaži v oblasti nákupu ocele".
Hovorca Volkswagenu v tejto súvislosti povedal, že boli prehľadané ich priestory vo Wolfsburgu a samotná automobilka s úradmi plne spolupracuje. Hovorca BMW uviedol, že pracujú na vyjasnení situácie a hovorca firmy Bosch zasa dodal, že "budú v tejto záležitosti s protimonopolným úradom spolupracovať, nakoľko jedným z hlavných princípov firmy je dodržiavanie zákonov". Situácia je zvlášť nepriaznivá pre Volkswagen, ktorý stále rieši dôsledky kauzy podvádzania pri emisných testoch.
Úrad sa zatiaľ odmietol vyjadriť aj k prípadným škodám pre oceliarske podniky. Automobilový sektor je jedným z najväčších zákazníkov nemeckého oceliarskeho priemyslu, pričom na jeho celkových ročných tržbách sa podieľa približne 26 %.
Oceliarne sú pod tlakom automobilového sektora, ktorý sa stále viac orientuje na alternatívne materiály znižujúce hmotnosť vozidla. To im umožňuje redukovať spotrebu paliva a emisie.
V prípade potvrdenia kartelu má protimonopolný úrad možnosť udeliť pokutu v hodnote až 10 % z celoročných tržieb firmy. Doteraz najvyššiu pokutu stanovil za cenový kartel cementárenským spoločnostiam, a to vo výške 700 miliónov eur. Neskôr bola pokuta znížená na 400 miliónov eur.