Na spoločnosť Austrian Airlines sa po utorkovom zlyhaní valí obrovská vlna kritiky. 3-tisíc ľudí muselo čakať v hale viedenského letiska bez vody a jedla neuveriteľných 12 až 24 hodín! Dôvodom bolo zrušenie letov, kvôli silným búrkam.
Zrušenie letov kvôli nepriaznivým poveternostným podmienkam je síce bežným bezpečnostným opatrením leteckých spoločností, no rakúske aerolinky to akosi nezvládli. Cestujúcich totiž vôbec neinformovali a nezabezpečili im žiadny náhradný nocľah, vodu, či stravu. Na tvrdej zemi na letisku, tak prespávali aj deti a invalidi. Pre pasažierov sa začala hotová nočná mora.
„Na letisku som uviazol takmer na 24 hodín, pretože mi Austrian Airlines zrušili lety a vzhľadom na systémové zlyhanie som si vystál 6 hodín v rade,“ napísal na facebookovú stránku aeroliniek nespokojný zákazník Max Ungar. No zďaleka nebol jediný. Ozval sa aj Kirill Alexev: „Hanba vám, Austrian Airlines! Ste vôbec ľudia? Žiadna podpora, žiadne informácie, žiadne ubytovanie. Toto nazývate servis?“
Aerolinky sa reagovali na sťažnosti pomerne neskoro. „Ospravedlňujeme sa vám. Kvôli silným búrkam, dažďu a bleskom, nebolo možné vykonať bežné lety a museli sme sa rozhodnúť pre uzatvorenie letiska, čo sa nedalo dopredu predpokladať,“ písali na ospravedlnenie aerolinky. „Okolo 30 letov a 3-tisíc cestujúcich bolo ovplyvnených nepriaznivými poveternostnými podmienkami,“ informovali Austrian Airlines.
„Môj prvý a posledný let s Austrian Airlines. Držali nás 5 hodín v lietadle aby nám nakoniec povedali, že let je zrušený. Žiaden prístup k batožinám, žiadne jedlo, žiaden hotel. Absolútne nič! Teraz musíme čakať ďalších 6 hodín, aby sme konečne dostali nejaké informácie!“ napísal Angell F Nielsen v stredu o jednej v noci.
Na letisku vládol podľa cestujúcich totálny chaos a k žiadnemu pracovníkovi aeroliniek sa hostia nemohli dopátrať. Akú takú pomoc im poskytli aspoň letiskoví zamestnanci, ktorí niektorým ľuďom dodali vodu a deky.
Tiež ste uviazli na viedenskom letisku? Pošlite nám fotografie a informácie na tip@novycas.sk!