Bratislavskí vandali sa nezastavia pred ničím. Svojím vyčíňaním znepríjemňujú život slušným ľuďom. No dokedy na nich budú všetci doplácať? To, ako sa niekto môže zabávať ničením všetkého naokolo, si normálny človek nedokáže vysvetliť. Zastávky mhd sú pravidelným terčom nevybúrených bláznov. Na jednu takú upozornil aj čitateľ Peter. Ide o zastávku ŽST Vinohrady, odkiaľ ponovom jazdí električka aj do Petržalky. Takéto privítanie v hlavnom meste je na hanbu.
Pozorný a pobúrený Peter nám napísal: "Cestovný poriadok je roztrhaný a nečitatelný.Tento stav som zistil ešte 10. júla, keď som išiel domov zo záhrady a chcel som vyskúšať cestu električkou z Vinohradov do Petržalky. Ja som si poradil, vytlačil som si cestovný poriadok na internete, mám ho k dispozícii na záhradke, ale čo takí mimobratislavskí cestujúci, ktorí prichádzajú do hlavného mesta vlakmi, alebo autobusmi z vidieka?"
Zo situácie je rozhorčený aj Dopravný podnik mesta Bratislava. Boj s vandalmi je behom na dlhú trať. "DPB, a.s. monitoruje zastávky MHD pravidelne a robí všetko pre to, aby boli cestovné poriadky na jednotlivých zastávkach vylepené a čitateľné. Potýka sa však s negatívnymi skúsenosťami, kedy zamestnanci vylepia nové cestovné poriadky, no častokrát ich vandali strhnú alebo zničia už o pár hodín," vyjadrila sa hovorkyňa Dopravného podniku mesta Bratislava Adriana Volfová.
Napriek pravidelnému monitorovaniu zo strany dopravného podniku, je však situácia na mnohých zastávkach v Bratislave žalostná. Cestujúci sa v mnohých prípadoch nemajú šancu dozvedieť čas odchodu svojho spoja. "Cestujúcim odporúčame v prípade poškodeného cestovného poriadku kontaktovať callcentrum DPB, a.s., kde zamestnankyne cestujúcim povedia presné odchody jednotlivých liniek. Zároveň vyzývame cestujúcich, ak sa stretnú s podobnou situáciou, aby kontaktovali opäť callcentrum, kde nahlásia zničené cestovné poriadky a DPB, a.s. zabezpečí ich opätovný výlep, " doplnila Volfová.
V prípade zastávky na Vinohradoch nám hovorkyňa dopravného podniku potvrdila, že cestovné poriadky sú už obnovené: "Ospravedlňujeme sa cestujúcej verejnosti za prípadne problémy, DPB, a.s. ihneď po vašom podnete zabezpečil výlep nových cestovných poriadkov."