Nedostatočné vysvetľovanie poistných podmienok, zložitá administratíva, či neochota vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške a v správnom čase. Toto sú najčastejšie problémy, ktoré vnímajú klienti poisťovní.
"Dobrú poisťovňu spozná klient až v zlých časoch. Ako sa poisťovňa skutočne zachová v ťažkých životných situáciách, klient sa v žiadnej zmluve nedočíta. Preto hodnotenia a skúsenosti klientov vytvárajú najlepšiu cestu k výberu dobrej poisťovne," približuje Martin Švidroň z portálu Finančná hitparáda.
Ako zatiaľ vyplýva z prieskumu, medzi najčastejšie dôvody nespokojnosti s poisťovňou patrí odlišný prístup ku klientovi v čase pred podpisom zmluvy a po ňom, ale aj spôsob informovania. "Informácie sa ku klientovi nedostávajú tak, ako by sa vzhľadom na postup pri poistnom plnení mali dostávať. Napríklad agenti neochotne a nedostatočne vysvetľujú detaily poistných podmienok, čo môže byť zapríčinené aj neznalosťou vlastných produktov," priblížili odborníci portálu Finančná hitparáda.
Klienti za problém považujú aj prezmluvňovanie. Znamená to, že klientovi agent alebo priamo poisťovňa odporučí zrušiť existujúce zmluvy, pričom obratom mu ponúka uzatvoriť takmer identické poistenie. Nespokojní sú aj v prípade administratívnych úkonov. "Klient pri poistnej udalosti vypĺňa veľa formulárov s veľmi podobným obsahom. Odozva od poisťovne trvá príliš dlho," doplnili odborníci portálu. Za problém vnímajú aj neochotu vyplatiť poistné plnenie v požadovanej výške alebo čase. "Tu ale podľa zdôvodnenia hodnotení má veľký podiel na nespokojnosti práve spôsob a úroveň uzatvárania poistnej zmluvy. To však nie je na obhajobu poisťovní, skôr naopak," uviedli odborníci portálu.
Prieskum je preto zameraný aj na odporúčania klientov pre poisťovne. Ľudia by ocenili, ak by častejšie preškoľovali svojich agentov a zlepšili ich výber, zmodernizovali obchodné priestory, zjednotil sa postup pri likvidácii a riešení poistných udalostí v rámci jednej poisťovne. Taktiež by ocenili, ak by bolo menej administratívy a do procesov spojených s riešením poistných udalostí bolo zapojených viac moderných technológií. "Odozva zo strany slovenských zákazníkov je skutočne veľká. Podelili sa o zaujímavé skúsenosti, ktoré s poisťovňami mali. Keďže prieskum stále prebieha, uvidíme, ktoré hlavné problémy zákazníkov sa z neho dozvieme," dodal Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.