Dovolenka ako z hororu! Deana (22) s priateľom Ondrejom (25) chceli stráviť spoločné chvíle na romantickej dovolenke pri mori. Vysnívaný oddych sa však hneď po prílete zmenil na peklo!
Zájazd do Bulharska v hodnote cca 800 eur (pre 2 os.) si objednali cez bratislavskú cestovnú kanceláriu Solvex. Po prílete do Bularska ich však čakal poriadny šok! Penzión, ktorý si objednali bol plný, a tak ich v noci transfer odvliekol do úplne iného zariadenia, delegátka s nimi pravidelne nekomunikovala a podľa slov nespokojnej klientky od nich chcú, aby dôvod pokazenej dovolenky - zlé ubytovanie - odobrili podpisom zmluvy.
Namiesto romantickej dovolenky len stres a nervy. Deana (22) a Ondrej (25) si cez cestovku Solvex objednali týždeň v bulharskom letovisku Obzor. Zaplatili za klimatizovaný 3* penzión Katija s raňajkami, leteckú dopravu, transfer aj služby delegáta, no s tým, čo nasledovalo po prílete do Bulharska, nerátali. Penzión Katija bol plný, a tak ich autobus z letiska o 1. hod. ráno odviezol na neďalekú autobusovú stanicu. „Po dvoch hodinách prišla nejaká cudzia žena, nepredstavila sa a lámavou angličtinou nám povedala, aby sme jej nasadli do auta. Báli sme sa, bolo nám to podozrivé,“ začala svoje rozprávanie Deana.
Problémy s ubytovaním
Ubytovanie, aké na nich v noci čakalo, však vôbec nebolo kvality, za akú si zaplatili. „Bola to úplná diera. V malej izbe boli spojené dve pohovky, nedali nám posteľnú bielizeň ani prikrývky. Kúpeľňa neznesiteľne smrdela, záchod totiž nesplachoval. Z umývadla trčala namiesto batérie len hadica,“ opísal svoje sklamanie mladý pár. Na druhý deň ráno ich odviezli do objednaného penziónu Katija. Tešili sa však márne. „Penzión bol stále plný. Vyhodili nás a trávili sme pol dňa na ulici aj s kuframi.“ Povečer im dali ďalšie náhradné ubytovanie. „Naša delegátka nás po celý čas ignorovala. Nemali sme info o odchode, o fakultatívnych výletoch. Sme z tejto dovolenky sklamaní a smutní,“ sťažuje si Deana.
Čudná zmluva
Žiadosť o reklamáciu spustila ďalšie problémy. "Bola s nami nejaká Bulharska, kt. tvrdila, že pracuje pre Solvex a rieši ubytovanie na Obzori. Keď sme jej oznámili, že chceme spísať reklamáciu, pretože služby nespĺňajú štandard, za aký sme si zaplatili, sľúbila nám, že za nami prídu, no nikto neprišiel,“ vysvetľuje pár, ktorý má podozrenie, že sa personál vykrúcal zámerne. "Tá Bulharka chcela, aby sme v prítomnosti delegátky podpísali novú zmluvu o ubytovaní,“ žasne Deana. „V zmluve ale máme napísané, že cestovná kancelária má právo zmeniť ubytovanie v takej istej kategórii alebo vyššej vtedy, ak to zašle 21 dní pred začatím dovolenky a s písomným súhlasom kupujúceho,“ vysvetlila šokovaná klientka, podľa ktorej boli služby omnoho horšie, ako mali byť.
Solvex tvdí opak
Nový Čas telefonoval priamo do Solvexu, vedenie však na centrálne nebolo prítomné. Po pár hodinách sa z utajeného čísla ozval niekto, kto tvrdil, že je z vedenia spoločnosti. Hovoril lámavou slovenčinou a spočiatku sa ani nechcel predstaviť. Najskôr tvrdil, že dovolenkári sú problémoví, potom prišla oficiálna emailová odpoveď.
„Naša cestovná kancelária pristupuje k svojim klientom a konkrétne i k slečne Deane s priateľom zodpovedne a rieši celú záležitosť v súlade s právnymi predpismi a zmluvne dohodnutými podmienkami. Od samého začiatku ich dovolenky sa o klientov staráme, komunikujú s nimi naši zamestnanci, dostali ubytovanie vyššej kvality, s ktorým súhlasia,“ napísala v oficiálnom stanovisku pre Nový Čas cestovka Solvex.
Slovenskí dovolenkári však majú na vec celkom iný názor. „Vobec to nie je pravda. Nekomunikujú, neriešia to, nestarajú sa. Ich slovami: čo môžeme čakať, veď máme lacnú dovolenku a na poslednú chvíľu (lastminute). Na zmluve máme trojhviezdickový penzión. Na oficiálnej bulharskej webovej stránke má tento Guest House Perla dve hviezdičky. Kazdopádne sme radi, že máme kde bývať,“ reagoval pár znechutene.
Slavomír Slávik, advokát:
- Pokiaľ klienti nie sú spokojní so službami, ktoré reálne dostali, nemali by podpisovať žiadnu zmluvu, ktorej obsahom by bol súhlas so zmenou ubytovania na inú úroveň alebo kvalitu. A už vôbec nie so spätným dátumom. Klienti by mali trvať na spísaní reklamácie o nedostatkoch a zabezpečiť si fotodokumentáciu. Ak by im delegát odmietol prevziať reklamáciu na mieste, môžu tak urobiť aj bezprostredne po návrate na Slovensko. Ak cestovná kancelária nezabezpečila klientom služby v dohodnutej kvalite, v zmysle zmluvy o obstaraní zájazdu majú nárok na zľavu z ceny zájazdu a právo na vrátenie peňazí.
Martin Hanzel, Tour De Svet - Lacne Cestovanie:
Zakladateľ facebookovej stránky určenej pre všetkých, ktorí chcú vidieť svet za symbolický peniaz, našiel pre Čas.sk tri destinácie, ktoré sú (nielen) cenovo neporovnateľné s tým, za čo zaplatili Deana s Ondrejom:
Bulharsko 26. júl - 2. augustLetenka: 95 eur na osobu (lastminute, z Viedne)
Ubytovanie: 301 eur na 7 nocí, 3* Hotel Briz 2, Varna, raňajky v cene
Spolu: 491 eur pre 2 osoby (treba prirátať transfer z letiska na hotel)
-----------------------------------------------------------------------
Florida - Miami 6. - 13. septemberLetenka: 309,99 na osobu (z Viedne, veľká batožina za príplatok)
Ubytovanie: 639 eur pre 2 osoby, Hotel Freehand Miami, s raňajkami
Spolu: 1 259 eur pre 2 osoby (treba prirátať transfer z letiska na hotel)
-------------------------------------------------------------------------------
Santorini: 8. - 15. augustLetenka: 159 eur na osobu (z Viedne)
Ubytovanie: 497 eur pre 2 osoby, 2* Hotel Perissa
Spolu: 815 eur pre 2 osoby (hotel poskytuje bezplatný transfer z/na letisko)
{{ poll.title }}
Ďakujeme za Váš hlas